ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בצהריים (שני) עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בצל הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקת חטופים בתמורה להפסקת אש. הפגישה מתקיימת לאחר "התייעצות דחופה" שקיים סמוטריץ' עם חברי מפלגתו, ובה הוא דורש הבהרות ופרטים מנתניהו בשתי סוגיות: עסקת החטופים המתגבשת ונסיגת צה"ל מחאן יונס.
במקביל לפגישה זו, נפגש שר הביטחון יואב גלנט עם מתגייסים חדשים לחיל השריון וחיל ההנדסה הקרבית בבקו"ם בתל השומר. בשיחה עימם התייחס גלנט לשיחות בקהיר ואמר כי "יש לנו מחויבות עליונה להחזיר את החטופים שלנו הביתה, והתנאים המבצעיים שצה"ל יצר באמצעות לחץ בלתי פוסק על החמאס ועמדת הכוח שאנחנו מגיעים ממנה למלחמה ולמערכה הזאת מאפשרים לנו גמישות, חופש פעולה וגם קבלת החלטות קשות".

2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נפגשים ברקע הדיווחים על התקדמות במו"מ. נתניהו וסמוטריץ'
(צילום: אוליסייה פיטוסי)
לדברי גלנט, "יהיו החלטות קשות, ואנחנו נהיה מוכנים לשלם מחיר כדי להחזיר את החטופים". הוא הבהיר כי כפי שעשה צה"ל בפעם הקודמת כשעסקת חטופים יצאה לפועל, גם הפעם ידעו כוחות הביטחון לחזור ללחימה. "נבצע כל מה שאנחנו צריכים, ואני חושב שאנחנו גם נמצאים בנקודה מתאימה. האם זה יוביל או לא יוביל לתהליך כזה (של עסקת חטופים)? אינני יודע", אמר. במקביל דווח בערוץ הסעודי "א-שרק" כי ראש ה-CIA וויליאם ברנס הציע הפוגה בלחימה בעיד אל-פיטר.
שר הביטחון דיבר עם המתגייסים על הישגי המלחמה עד כה, חצי שנה ויום לאחר שהחלה, ואמר כי "מה שקורה עכשיו ברצועת עזה זה דבר ללא תקדים. צה"ל חיסל ארבע מחמש החטיבות של החמאס. גם בצפון הרצועה, במחנות המרכז, בחאן יונס ואנחנו נערכים להמשך". על נסיגת הכוחות הוא אמר: "הוצאנו כוחות, אנחנו נערכים ונגיע גם לרפיח כדי להכריע את הכוח הצבאי שנמצא שם".
בקרב מפלגות הימין מתפתחת ביקורת חריפה על כיווני המלחמה המסתמנים, ומוקדם יותר סמוטריץ' פנה לראש הממשלה נתניהו בדרישה שיכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון "ברקע הדיווחים על הפסקת המלחמה". סמוטריץ' כתב במכתב לרה"מ כי "בעקבות הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי, תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים בכניסה לרפיח, יחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה ובפועל להביא להפסקת המלחמה, ובנוסף לפרסומים על הענקת מנדט נרחב מאוד לצוותי המו"מ, אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט שבו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה".
2 צפייה בגלריה
גלנט: מה שקורה עכשיו ברצועת עזה זה דבר ללא תקדים
גלנט: מה שקורה עכשיו ברצועת עזה זה דבר ללא תקדים
"נמצאים בנקודה מתאימה לעסקה". גלנט למתגייסים
(צילום: עידו ארז)
גורמים במפלגות הקואליציה טוענים כי ישנה תחושה שנתניהו "ממסמס את המלחמה" ולא מתכוון לעמוד בהבטחותיו ל"מיטוט חמאס" ו"ניצחון מוחלט", חרף הבהרותיו אתמול כי אין קשר בין נסיגת הכוחות להמשך המלחמה - גם ברפיח בהמשך. גורם במפלגות הימין אמר הבוקר כי "צריך לקוות שנתניהו מבין שבלי רפיח הוא לא יהיה ראש ממשלה".
לדברים הללו הצטרף באופן פומבי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאמר כי "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח כדי להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה".
המסרים הללו מגיעים כאמור גם ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקת חטופים. גורמים שמעורים בשיחות בקהיר אמרו כי האמריקנים שמו הצעה מאוד משמעותית מבחינת היקף התוכן שלה. כעת ממתינות המתווכות יחד עם ישראל לתשובת חמאס, ולא בפעם הראשונה בחודשים האחרונים.
"היו שיחות ענייניות, חשובות מאוד שבסופן הונחה הצעה בהובלת ארה"ב עם מעטפת תוכן שהמתווכות הוסיפו לעסקה ועכשיו מחכים לתשובת חמאס ולא ברור אם סינוואר רוצה עסקה ולכן אסור להעלות את רף הציפיות וצריך להמתין ולראות", אמרו.