נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהתקשר לברך אותו לרגל השנה החדשה. בבית הנשיא אמרו כי הרצוג "הדגיש את הצורך בשמירת וקידום יחסי השכנות בין העמים, ואת חשיבות הפעילות המשותפת להרגעה ולבלימת האלימות והכוחות הקיצוניים".
עוד נמסר כי הנשיא ויו"ר הרשות "הביעו תקווה כי בשנה החדשה יוגבר שיתוף הפעולה האזרחי והביטחוני ויוחזר השקט הביטחוני לכנו".
1 צפייה בגלריה
הפעם שוחחו בטלפון. אבו מאזן ויצחק הרצוג
הפעם שוחחו בטלפון. אבו מאזן ויצחק הרצוג
הפעם שוחחו בטלפון. אבו מאזן ויצחק הרצוג
(צילום: EPA)
זוהי השיחה השנייה של אבו מאזן עם מנהיג ישראלי השבוע. אתמול שוחח יו"ר הרשות עם שר הביטחון בני גנץ על שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל למנגנוני הביטחון הפלסטיניים ברקע ההתחממות ביהודה ושומרון. גנץ ביקש מאבו מאזן לעשות מאמצים לעצירת ההסלמה. השיחה האחרונה בין השניים הייתה במפגשם ברמאללה לפני כחודשיים.
השיחה מגיעה בזמן שמשטרת ישראל נמצאת בכוננות הגבוהה ביותר בכל רחבי הארץ, לרגל ראש השנה ותחילת חגי תשרי. הדגש העיקרי הוא על ירושלים והעיר העתיקה, שתוגברו בימים האחרונים בכוחות רבים. עד לסיום תקופת החגים יישארו פרוסים אלפי שוטרים במחסומי ביקורת בצירים, במרכזי הקניות והבילוי, בבתי הכנסת ובאזורי התקהלויות בכל הארץ.
בחמאס תקפו את אבו מאזן על עצם השיחה, ומסרו כי "אנו מוקיעים את התנהגותו של יו"ר הרשות הפלסטינית שפנה למנהיגי הכיבוש כדי לברך אותם בחגים היהודיים. מחמוד עבאס מתעקש להרחיק את עצמו מהקו הלאומי הפלסטיני, ברכותיו למנהיגי הכיבוש מגיעות בצל ההסלמה והפרות הכיבוש כנגד אל-אקצא ואנשינו.
"אבו מאזן נדרש להתנצל בפני עמנו על המעשה הנבזה הזה", הוסיף ארגון הטרור. "אין שום אינטרס פוליטי או לאומי הרצוי לעמנו ממגעים אלה, אלא הם אינטרסים אישיים של קבוצה השולטת בשלטון. נדרשת עמדה לאומית רצינית ואמיתית כדי לעצור את התנהגותו של יו"ר הרשות, המבודד מהקונצנזוס הלאומי".