הרופא, העוגה והמחבל: ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא מתמחה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הושעה לפני כחודש מתפקידו בעקבות פרסומים שקריים כי קנה עוגה יוקרתית למחבל שביצע פיגוע דקירה בגבעה הצרפתית בעיר, נפגש איתו ואף הצטלם איתו. לאחר שהתברר כי מדובר בסיפורים מומצאים, ארגון הימין "בצלמו", שדרש לפטר את הרופא - שלח כעת מכתב להדסה ולמשרד הבריאות שבו קרא לבטל את השעייתו.
3 צפייה בגלריה
אחמד מחאג'נה
אחמד מחאג'נה
הושעה מתפקידו בגלל סיפורים שקריים. ד"ר אחמד מחאג'נה
(מתוך פייסבוק)
בפרסומים הראשונים והשקריים נטען כי ד"ר מחאג'נה הלך במיוחד למאפיית רולדין, קנה עוגה יקרה בקונדיטוריה והביא אותה למחבל. בהמשך פורסם כי הוא קרא למחבל 'שהיד', עשה איתו תמונות סלפי ובירך אותו בברכות חמות. מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, זעם על המקרה ודרש את פיטוריו, אולם בהמשך החלו להישמע טענות שונות והוכחות ברורות שהדבר לא אירע כפי שתואר בפרסומים - ואף ההיפך הגמור.
מסתבר שד"ר מחאג'נה לא קנה במיוחד עוגה למחבל, אלא קנה כמה עוגות לצורך אירוע פריסה שנערך לרופא בבית החולים שסיים את ההתמחות שלו. כמו כן, אין שום הוכחה שהוא קרא למחבל 'שהיד' והצטלם איתו, וכעת מובן שמדובר בהמצאות.
מנכ"ל "בצלמו" התנצל על דבריו, ובמכתב ששלח אתמול לבית החולים הדסה ולמשרד הבריאות כתב: "לגבי הבאת העוגות, ברור לכולם שהן חולקו לכלל חולי המחלקה, כולם ללא הבדל דת, גזע, מין, מגדר ולאום. האם ד"ר מחאג'נה עצמו הביא את העוגות למחבל? לפי רוב העדויות ממש לא. ישנן גם עובדות שטוענות בוודאות שהוא זה שהגיש, ובכל מקרה גם אם כן זה היה כחלק מזה שזה חולק לכל חולי המחלקה, ואם לא הוא היה מגיש - מישהו אחר היה מגיש".
3 צפייה בגלריה
שי גליק
שי גליק
"קורא להחזיר את הרופא לעבודה בהקדם האפשרי". מנכ"ל "בצלמו"
במכתבו כתב גליק שאין חולק שד"ר מחאג'נה העניק למחבל טיפול רפואי באותו זמן ושאל אותו לשלומו, אך ש"מדובר בהתנהגות שאיננה רק לגיטימית, אלא חובה על רופא לטפל בכל אדם - גם במחבלים ורוצחים". גליק הוסיף וכתב ש"אכן בני משפחתו של אותו רופא אינם חשודים באהבת ישראל גדולה ומשמשים פרקליט השטן. דווקא בגלל זה יש לברך את בנם, ד"ר אחמד, שבחר ללכת בדרך ההפוכה מהם. בעוד הם מקדשים את המוות והטרור - הוא מקדש את החיים. בעוד הם מגנים על מחבלים - הוא זה שמציל את חייהם של אותם נפגעים מאותם מחבלים.
"אציין שלאחר ששמעתי את גרסת הרופא ואחרי שראיתי שהוא רץ מעל כל במה להגיד את עמדתו, בדקתי אותה לעומק. אציין שהיו ניכרים דברי אמת. לאחר מכן שוחחתי עם עורך דינו של הרופא והוא ענה לי על כל השאלות. לאחר מכן הוא שלח לי תצהירים חתומים של כלל הרופאים והעובדים, שהצהירו שהרופא הוא לא זה שהגיש את העוגות למחבל ושמדובר ברופא מסור שאיננו תומך בטרור כלל ועיקר. ד"ר מחאג'נה טיפל בו בדיוק כמו בכל אדם אחר. ד"ר מחאג'נה הינו רופא מצטיין, ואני קורא להחזירו לעבודה בהקדם האפשרי".
3 צפייה בגלריה
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
"מקפידים על קיום הוראות הדין והנהלים". בית החולים הדסה
(צילום: AFP)
עו"ד עופר דורון, שמייצג את ד"ר מחאג'נה, מסר: "העובדה המצערת היא שרופא כירורג מצטיין יושב בבית כבר חודש ימים, במקום לטפל ולהציל חיים. אני מקווה שהעדויות החד משמעיות שהצגנו בפני הנהלת הדסה, בדיקת הפוליגרף החד משמעית שעבר לאחרונה ומכתבים כמו זה של שי גליק מארגון 'בצלמו' יחזירו מעט שפיות למערכת הרפואית שכולנו כה זקוקים לה".
מבית החולים הדסה עין כרם נמסר: "המרכז הרפואי אוניברסיטאי הדסה מקפיד על קיום הוראות הדין והנהלים, לרבות בכל הנוגע להליכים משמעתיים ובהם המקרה הנדון. בכל שנות קיומה מהווה הדסה סמל ומופת לדו-קיום בין כל העמים והדתות, ותמשיך לשמש גשר לשלום ואחווה".
מארגון "רופאים לזכויות אדם" נמסר: "בזה אחר זה מתגלה כעת מה שידענו מלכתחילה - אין ולא היה כל בסיס לדרישת הדסה לפיטורי הרופא ד"ר אחמד מחאג'נה. ואתמול, ארגון 'בצלמו' - שהגיש תלונה רשמית להדסה בדרישה לפטרו, חזר בו מדרישתו לאחר ששוחח עמו ועבר על העדויות הסותרות את טענתו הראשונית. אז לא ממתקים, לא שהיד ולא יער. רק רופא טוב שעושה את העבודה שלו".