1 צפייה בגלריה
הר הבית גז מדמיע התפרעויות ערבים ירושלים
הר הבית גז מדמיע התפרעויות ערבים ירושלים
הפוסטים עודדו להתנגד באופן אלים לשליטה בהר הבית
יותר מ-14 אלף פוסטים מסיתים אותרו על-ידי גורמי הביטחון מאז תחילת גל הפיגועים בחודש שעבר, וכמעט 7,000 פוסטים הוסרו בעקבות התערבות המדינה והפניה לרשתות החברתיות בגין התוכן האלים. כך עולה מנתוני מחלקת הסייבר של פרקליטות המדינה.
במערכת הביטחון זיהו זינוק בפרסומים המסיתים מאז הפיגוע בבאר שבע ב-22 במרץ ובצה"ל ושב"כ החלו במאמץ מרוכז להסרה וחסימה של התכנים המעודדים ומשבחים פיגועי טרור כדי להוביל להרגעת ברוחות ברשת. במשרד המשפטים אמרו היום (ראשון) כי הפרסומים שהוגשו לבחינת גופי הפיקוח של הרשתות החברתיות השונות היו צריכים לעמוד בכמה תנאים: עבירה על החוק הישראלי, הפרת תנאי השימוש של אותה רשת ואינטרס ציבורי בהסרת התוכן.
כמו כן, בפרקליטות ציינו כי בפוסטים שנשלחו לביקורת היו קריאות מפורשות לדקירה, דריסה, ירי או הרג יהודים, לעג לנרצחים ועידוד להעלות את מספר הקורבנות בגל הנוכחי.
חלק מהפרסומים שהוסרו, אומרים בפרקליטות המדינה, התמקד בשיבוח המפגעים ובמעשיהם, כינויים כגיבורים ומביאי ברכה ופרסומים של דברי שטח בשילוב סרטונים של חלוקת ממתקים וחגיגות לאחר פיגועים. גם תיעוד מזירות פיגועים המלווה בקריאות שמחה נשלח לבדיקה. באחד המקרים, נמסר, אחד הגולשים הביע משאלה שבפיגוע בבאר שבע יהיו יותר מארבעה נרצחים, והתפלל לחולשתה של ישראל. אותו גולש פרסם את תמונתו של המחבל מוחמד אבו אלקיען, ותיאר במפורט את התרחשות הפיגוע, הילל אותו ואיחל שהמחבל יתקבל כשהיד.
לא רק בפיגועים עסקו הפוסטים: במחלקת הסייבר אמרו כי אותרו פרסומים שקוראים לשמור על מסגד אל-אקצא והצטרפות למאבק אלים, התנגדות והתקוממות נגד ה"השתלטות של מדינת ישראל על מתחם הר הבית ואיסור על תפילה".
בנוסף לפוסטים, נחסמה גישה גם לאתר אינטרנט שלפי הפרקליטות הופעל על-ידי חמאס ועסק בהלהטת הרוחות סביב הר הבית. לצד עמוד האינטרנט הוסר גם דף הפייסבוק של האתר שהיו לו יותר מ-900 אלף עוקבים. במחלקת הסייבר ציינו כי החסימה נערכה על סמך מידע שהתקבל בנושא מגורמי הביטחון כי הפעילות האמורה סייעה לפגוע ביכולת של ארגוני הטרור לייצר עימותים אלימים, וללבות את היצרים וההתפרעויות סביב הר הבית.