חבר הלשכה המדינית של החות'ים בתימן, חזאם אל-אסד, התייחס הערב (ראשון) לחטיפת ספינת התובלה "Galaxy Leader" בחופי המפרץ על-ידי המיליציה החות'ית - שליחי איראן בתימן - והעביר מסר כי ארגונו לא יאפשר לספינות ישראליות לעבור דרך מצר באב אל-מנדב המקשר בין הים האדום לאוקיינוס ההודי.
3 צפייה בגלריה
האונייה הראשונה מסוג ג post-panamax ביפן
האונייה הראשונה מסוג ג post-panamax ביפן
החות'ים מזהירים ספינות ישראליות ממעבר סמוך לחופי תימן. הספינה שנחטפה
בציוץ בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) אל-אסד העביר את המסר לישראל בעברית, וכתב כי "כל עוד הם מתעקשים על התוקפנות נגד עמנו בעזה, הם חייבים לקחת את המסלול של כף התקווה הטובה". כלומר, בשל המלחמה בין ישראל לחמאס, ספינות ישראליות יצטרכו להקיף את כל אפריקה על מנת להגיע למפרץ אילת או לצאת מהים האדום ולהגיע לאוקיינוס ההודי, ולחלוף על פני כף התקווה הטובה שנמצאת בדרום-מערב יבשת אפריקה.
אל-אסד הבהיר למעשה כי ארגונו ימשיך לפעול נגד ספינות סמוך לחופי תימן, כפי שעשו הבוקר כשהשתלטו על ספינת התובלה שעל סיפונה היו 22 אנשים. ככל הידוע, הספינה נמצאת בבעלות חברת הספנות "Ray" של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, אולם לא היו עליה ישראלים.
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58
3 צפייה בגלריה
יחיא סריע
יחיא סריע
"ספינות ישראליות הן מטרה לגיטימית עבורנו". דובר החות'ים
דובר צבא החות'ים בתימן, יחיא סריע, התייחס גם הוא לחטיפת הספינה, וטען כי "כוחות חיל הים שלנו ביצעו מבצע צבאי בים סוף, השתלטו על ספינה ישראלית ולקחו אותה לחוף תימן. החות'ים מטפלים בצוות הספינה בהתאם לערכים של דת האיסלאם". לדבריו, "אנו מזהירים שוב את כל הספינות השייכות לאויב הישראלי או עובדות איתו - כי הן יהפכו למטרה לגיטימית עבור הצבא החות'י.
"אנו קוראים לכל המדינות שאזרחיהן עובדים בים סוף להתרחק מכל עבודה או פעילות עם הספינות הישראליות או ספינות בבעלות ישראלית", הוסיף סריע. "החות'ים ימשיכו לפעול נגד האויב הישראלי עד שתיפסק התוקפנות נגד רצועת עזה וייפסקו הפשעים שנמשכים בעזה ובגדה המערבית". בפנייה לקהילה הבינלאומית הוסיף סריע: "מי שמאיים על ביטחון ויציבות האזור ועל המסדרונות הבינלאומיים זה ישראל. אם הקהילה רוצה ביטחון ויציבות באזור ושהסכסוך לא יתרחב, היא צריכה לעצור את התוקפנות הישראלית בעזה".
מוחמד אל-בחית'י, חבר נוסף בלשכה המדינית של החות'ים בתימן, אמר כי "האויב חשב שהוא יכול למרוד כרצונו, אז העברנו את הקרב לים. על ישראל והאמריקנים לשקול מחדש את חישוביהם. הפעולות שלנו בעומק שטח האויב או הים יימשכו עד הפסקת הפשעים בעזה". הוא הוסיף: "יש לנו עדיין אפשרויות רבות ונשתמש בהן אם התוקפנות תימשך. נפגוש הסלמה עם הסלמה".
דובר החות'ים, מוחמד עבד א-סלאם, הוסיף כי "תפיסת הספינה הישראלית היא צעד מעשי המוכיח את רצינות כוחותינו. כל רצון שהסכסוך לא יתרחב מחייב את עצירת התוקפנות הישראלית בעזה". לדבריו, "חובתו של כל אדם חופשי בעולם לפעול כמה שהוא יכול להפסיק את התוקפנות הישראלית. הצהרות הן חסרות תועלת בעולם שמבין רק כוח. העולם חייב להבין כי פשעיה של ישראל עברו כל גבול".
במהלך הלילה יפן גינתה את ההשתלטות של החות'ים על אוניית המשא בים האדום. דובר מטעם הממשלה אישר כי הספינה נחטפה, מסר כי לא היו אזרחים יפנים על הסיפון ופנה לתימן, כמו גם לסעודיה, עומאן ואיראן בבקשה לפעול לשחרור הספינה ואנשי הצוות שהיו עליה במהירות.
בדובר צה"ל הבהירו כי לא מדובר בספינה ישראלית, ומסרו כי "מדובר באירוע חמור מאוד ברמה עולמית. זאת ספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראלים. לא מדובר בספינה ישראלית".
ממשרד רה"מ נמסר: "אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד הספינה הבינלאומית. האונייה, בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה בהכוונה איראנית על ידי מיליציית החות'ים בתימן. על הסיפון היו אנשי צוות מלאומים שונים, בהם אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים, ולא נכחו בה ישראלים. זה מעשה טרור איראני נוסף שמבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות טהרן נגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינלאומיות לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים".
הספינה, שנושאת את דגל בהאמה, יצאה לפני ארבעה ימים מנמל פורט סעיד במצרים, בדרכה דרומה. מקורות מסרו ל"אל-מיאדין" הלבנוני כי 52 בני אדם נעצרו על סיפון האונייה, וכי "אנשי הצוות נמצאים בחקירה ונבדקות הזהויות שלהם". בהמשך דווח גם ב"אל-חדת'" כי לא היו עליה ישראלים.