השגרירות האיטלקית באלבניה הביאה תקרית דיפלומטית לסיומה, כששילמה את החשבון של קבוצת תיירים איטלקים שאכלו ארוחת ערב במסעדה – וברחו ממנה מבלי לשלם.
מצלמת האבטחה מחוץ למסעדה בעיר בראט תיעדה את ארבעת התיירים האיטלקים בורחים מהמקום. התיעוד עלה לרשתות החברתיות והפך לוויראלי, והתקרית עוררה הדים בשתי המדינות. ראש ממשלת אלבניה אדי ראמה העלה את הנושא השבוע, בשיחה עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני, שכמו איטלקים רבים הגיעה גם היא לחופשה משפחתית באלבניה שלחופי הים האדריאטי.
3 צפייה בגלריה
חצאים ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני ו בראט ב אלבניה
חצאים ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני ו בראט ב אלבניה
מלוני והעיר האלבנית בראט
(צילום: shutterstock, רויטרס / Guglielmo Mangiapane)
מלוני הבטיחה לטפל בנושא, ופנתה לשגרירות האיטלקית במדינה הבלקנית. "היא הורתה לשגרירות 'לשלם את החשבון של האידיוטים האלה'", ציטט ראש הממשלה האלבני את דבריה של מלוני. הוא הוסיף שמלוני הדגישה שאיטליה "לא יכולה לאבד את הכבוד שלה בצורה הזו".
השגרירות האיטלקית אישרה כי בהתאם להנחייתה של מלוני היא שילמה את החשבון של ארבעת האיטלקים, שלפי הפרסומים עמד על 80 אירו. "האיטלקים מכבדים את הכללים ומשלמים את החובות שלהם, ואנחנו מקווים שמקרה שכזה לא יחזור על עצמו", מסרה השגרירות.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני עם ראש ממשלת אלבניה אדי ראמה
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני עם ראש ממשלת אלבניה אדי ראמה
מלוני וראש ממשלת אלבניה אדי ראמה
(צילום: רויטרס, Florion Goga)
פרנצ'סקו לולובריג'ידה, שר החקלאות האיטלקי והגיס של מלוני, התייחס לתקרית ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס שמדובר בעניין של כבוד לאומי. "כמה אנשים לא ישרים לא יכולים להביך אומה של אנשים הגונים", אמר השר האיטלקי, שהגיע גם הוא לחופשת קיץ באלבניה.
לא ברור מתי הייתה התקרית. בעלי המסעדה אמר שזו הפעם הראשונה שלקוחות עוזבים את העסק שלו מבלי לשלם את החשבון, וטען שהארבעה התלוננו על האוכל שהוגש להם.
אלבניה נחשבת ליעד פופולארי עבור תיירים איטלקים, ולאופציה זולה יותר עבורם על רקע עליית המחירים בארץ המגף. הפופולאריות של אלבניה צוברת תאוצה בקרב האיטלקים, ובשבוע שעבר אמר ראמה שאלבניה מצפה שעד סוף השנה יגיע מספר התיירים האיטלקים במדינה ל-500,000.