משרד העבודה והרווחה הוציא היום (ב') צו סגירה לחודשיים לפעוטון בשרון, בעקבות חשד להתעללות בילדים. הצו הוצא במסגרת חקירה שהחלה אחרי שהורים העבירו למשטרה הקלטות שבהן נשמעות עובדות מקללות וצועקות, וכן ילדים בוכים. בידי המשטרה גם סרטוני וידאו שבהם רואים עובדות בגן מפעילות לכאורה כוח בלתי סביר.
מדובר בגן פרטי ברחוב האלה בשרון ובו תינוקות ופעוטות מגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים. בעקבות חשד שהתעורר אצל הורים הם התקינו בגן מכשיר הקלטה סמוי.
בין ההקלטות שהוגשו למשטרה נשמעות העובדות אומרות בין השאר: "תסתובב לפני שאני לא יודעת מה אני הולכת לעשות לך, עכשיו, קדימה, מהר לקיר, לעצום עיניים"; "אתה רוצה מכות?"; "אל תצעקי, גם *** יודעת לצעוק, תאמיני לי, תשאלי תשכנים. את תאכלי בשקט"; "זוז, בולדוזר. יואו, איזה כבד הילד הזה, מרוב שהוא שמן הוא לא יכול להזיז את עצמו".
1 צפייה בגלריה
הגן של רות שילן בכפר יונה
הגן של רות שילן בכפר יונה
הפעוטון בשרון
(צילום: רענן בן צור )
ההורים הגישו תלונה בתחנת המשטרה שדות שביישוב צורן. במסגרת החקירה הגיעו השוטרים לגן ולקחו סרטונים ממצלמות אבטחה, ובהם תיעוד של הצוות מתנהג באגרסיביות כלפי פעוטות, מצמיד אותם בכוח למזרנים ועוד.
חלק מנשות צוות הגן נחקרו באזהרה, הכחישו את המיוחס להן, ושוחררו בתנאים מגבילים. על פי המשטרה, עובדות נוספות יוזמנו לחקירה. את תגובת צוות הגן לא ניתן היה להשיג.