מעצרו של מדרק טספאי, המסתנן מאריתריאה החשוד באונס ובתקיפה החמורה של תושבת שכונת התקווה בתל אביב, הוארך בצהריים (רביעי) בשנית - אך ביממה אחת בלבד. נציגי המשטרה אמרו בדיון כי האליבי של החשוד הופרך וכי יש בידיהם תיעוד שלו יוצא מהבית שבו התרחשה התקיפה. עם זאת הקורבן לא זיהתה אותו במסדר זיהוי, והשופט פסק לבסוף כי "במובנים מסוימים התשתית הראייתית נסוגה לאחור. החשד לא התחזק".
בדיון שנערך היום בבית משפט השלום בתל אביב בפרשה שנחשפה ב-ynet שב והכחיש החשוד את המיוחס לו, ועורך דינו ניר אלפסה מהסניגוריה הציבורית טען כי בשעות שבהן האישה הותקפה הוא ישן בביתו. אלא שנציג המשטרה אמר כי החוקרים הצליחו להפריך את טענת האליבי כאשר עימתו אותו עם השותף שלו לדירה, והוא אמר לו: "אתה לא היית בבית".

5 צפייה בגלריה
מדרק טספאי
מדרק טספאי
החשוד טספאי בבית המשפט, בצהריים
(צילום: בראל אפרים)
5 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
הבית שבו התרחשה התקיפה על פי החשד
(צילום: נדב אבס)
עוד אמר נציג המשטרה כי מאז הוארך המעצר בפעם הקודמת בוצעו 50 פעולות חקירה שחיזקו את החשדות. הוא ציין כי בידי החוקרים יש סרטון ממצלמת אבטחה שבו נראה טספאי יוצא מביתה של הקורבן. מנגד אמר הסנגור כי היא לא זיהתה את טספאי במסדר זיהוי ולכן יש לשחרר אותו. המשטרה הבהירה בדיון כי החוקרים קיבלו ממצאים שלפיהם האישה שהתלוננה אכן הותקפה מינית. לאור חומרת הממצאים, התיק מלווה על ידי הפרקליטות.
השופט עלא מסראווה פסק לבסוף: "התשתית הראייתית נותרה בעינה, ובמובנים מסוימים נסוגה לאחור. צודק נציג המשטרה כי חל כרסום בגרסת החשוד בהקשר למעשיו באותו יום. מאידך גיסא אין מחלוקת שמדובר בתיק של זיהוי. הזיהוי של החשוד בשלב זה מבוסס על ראיות שלא יכולות להתקיים לאורך זמן. מסדר זיהוי שנעשה הוביל להצבעה על ניצב שאינו החשוד. נתון זה הוא בעל ערך משמעותי והמסקנה היא שהחשד הסביר לא התחזק".
5 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
לפי התלונה, האישה ישנה בחדרה כשהותקפה
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
סימני דם על רצפת חדר השינה
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
ניר אלפסה
ניר אלפסה
עו"ד ניר אלפסה המייצג את טספאי
החשוד טספאי, בשנות ה-30 לחייו, נעצר בשבת. יומיים קודם לכן התלוננה האישה, בשנות ה-50 לחייה, כי הותקפה לפנות בוקר בעת שישנה בביתה. לפי התלונה היא ישנה לבד במיטתה, כשלביתה חדר גבר שנראה כנתין זר. לדבריה, הוא התנפל עליה, הכה אותה קשות, נשך אותה וגרם לשברים וחתכים בכל גופה, במשך דקות ארוכות. היא התקשרה למד"א, ופונתה לבית החולים באמבולנס, עם שברים בפנים ובצלעות.
המקרה נחשף ב-ynet אחרי שבתחילה במשטרה לא מיהרו לדווח על התקרית, ואף לקחו בערבון מוגבל את עדותה של האישה. בעקבות הפרסום, ורק בשעות הצהריים של יום חמישי, מינה מפקד המחוז צוות חקירה מיוחד בתחנת שכונות שבמשטרת מרחב יפתח, וזה החל לאסוף צילומים מהמצלמות באזור ולגבות עדויות משכנים. במקביל, האישה טופלה בבית החולים ונלקחה לחדר 4 בבית החולים וולפסון, שם אושש כי הותקפה מינית.