דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי אישר אמש (שני) לראשונה כי הצבא הזיז כוחות מאוגדת עזה ליהודה ושומרון ב-7 באוקטובר. לדבריו, "הנושא לא הוסתר מהציבור. פריסת הכוחות לא השתנתה בחודשים שלפני 7 באוקטובר, אך כן זזו כוחות עתודה בהתאם להערכות, כפי שקורה בכל סוף שבוע".
עם זאת, הבהיר הגרי: "אנחנו נתחקר את סוגיית כוחות העתודה ואת מיקומם, זאת סוגיה מטכ"לית. הדבר יידון בתחקיר מבצעי וניתן את התשובות לציבור באופן מלא. יהיה תחקיר נוקב".
הגרי ציין כי ייערך תחקיר מעמיק גם בנוגע לסוגיות המודיעיניות והמבצעיות, על רקע התהייה לגבי זמן התגובה של צה"ל עם פרוץ מתקפת הפתע, המחדל שקדם לה ונגע בכל הרמות - מהתפיסה האסטרטגית של אגף המודיעין את כוונות חמאס ועד להחמצת הכוונות שלו לבצע פלישה חסרת תקדים ליישובי העוטף - והעובדה שברוב הזירות לא היו מספיק לוחמים שיבלמו אותה.
הכותרת
הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון
27:04
"זה מעסיק מאוד את הציבור. אנחנו רואים את זה ביממה האחרונה, ונכון לתת פרטים על הדבר הזה גם בשלב הזה", הבהיר. הוא הוסיף: "ההחלטה על כוחות עתודה בכל הגזרות היא החלטה מטכ"לית שמתבצעת באופן שבועי בהערכת מצב. את מיקום כוחות העתודה וההחלטות על כוחות העתודה ועל הגזרה ממנה הם הופנו, נתחקר באופן מעמיק כשתהיה לנו את האפשרות המבצעית בתוך המלחמה. אני רוצה להבהיר את הנקודה הזאת, ואנחנו קשובים בעניין הזה לציבור".
מוקדם יותר אתמול דווח בכאן ששתי פלגות מחטיבת הקומנדו, שתגברו את אוגדת עזה בתקופת החגים במסגרת עתודה מטכ"לית, הוקפצו מהגזרה בעוטף לגזרת חווארה.
פורסם לראשונה: 21:16, 04.12.23