2 צפייה בגלריה
מתוך "לשחרר את שולי"
מתוך "לשחרר את שולי"
לירון וייסמן ב"לשחרר את שולי"
(צילום: אייל רפאלוב)
האגודה הישראלית לדיפלומטיה וועד עובדי משרד החוץ הישראלי החליטו להעניק אות הוקרה לשחקנית הקולנוע לירון וייסמן בזכות תפקידה (קורחל) בשובר הקופות "לשחרר את שולי" בכיכובה של שלישיית "מה קשור". וייסמן מגלמת את נציגת שגרירות ישראל בקולומביה ובוגרת סיירת מטכ"ל שמתגייסת לשחרר את הבן החטוף, שולי.
וייסמן הוזמנה לקבל את אות ההוקרה באירוע הקרנת הסרט "לשחרר את שולי" בפני עובדי משרד החוץ. "נבקש, במעמד זה, להעניק לך את אות ההוקרה של האגודה הישראלית לדיפלומטיה על תרומתך להעלאת המודעות לחשיבות מערך החוץ, הפועל להגנה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל בעולם, תוך הושטת יד מסייעת לכל אזרח ישראלי הזקוק לסיוע בחו"ל", בישרו לשחקנית יוסי לוי־ספרי, יו"ר ועד העובדים של משרד החוץ, ויאיר פרומר יו"ר הועד המנהל של האגודה הישראלית לדיפלומטיה. "הצורה האינטליגנטית והמרגשת בה גילמת את דמותה של "קורחל", מסגל השגרירות בקולומביה, ממחישה את המחויבות, המסירות והאכפתיות המאפיינת את שליחי משרד החוץ, שדואגים פעם אחר פעם 'לשחרר את שולי', כפי שבא לידי ביטוי במקרים כדוגמת נעמה יששכר ובני הזוג אוקנין".

2 צפייה בגלריה
מתוך "לשחרר את שולי"
מתוך "לשחרר את שולי"
גילמה את נציגת שגרירות ישראל בקולומביה
(צילום: אייל רפאלוב)
השניים הוסיפו במכתב לוייסמן: "דווקא מתוך סרט קומי, נחשף בצורה האפקטיבית ביותר כיצד מהווה שירות החוץ חלק חיוני משכבת ההגנה שמעניקה המדינה לאזרחיה, מתוך ערבות הדדית ומחויבות לעשות את כל שנדרש כדי לוודא שאיש לא נשכח מאחור. ערכים אלה באו לידיעת כלל אזרחי ישראל בזכות עשייתך הקולנועית הכובשת, ועל כך החלטנו להעניק לך את אות ההוקרה".
וייסמן הופתעה מהכבוד ואמרה שהיא שמחה מאוד ומתרגשת מאות ההוקרה וההזמנה להשתתף באירוע הקרנת הסרט לעובדי משרד החוץ.
הסרט "לשחרר את שולי" עבר את רף מיליון הצופים בבתי הקולנוע והגיע למעמד הסרט הישראלי הרביעי הנצפה בכל הזמנים, אחרי "אסקימו לימון" ששומר על המקום הראשון, "קזבלן" ו"סאלח שבתי". הסרט מספר את סיפורם של אביהו (ציון ברוך), נתי (שלום מיכאלשווילי) ובצלאל (אסי ישראלוף), שלושה ישראלים מזדקנים מרחובות, שטסים לקולומביה לשחרר את הבן החטוף של אביהו, שולי (דוד שאול). לעזרתם מתגייסת קורחל, נציגת שגרירות ישראל בקולומביה, שמצליחה מעל ומעבר במשימתה.