בית משפט השלום בעכו הורה היום (רביעי) לשחרר למעצר בית את מוחמד ואחמד דבאח, שני אחים תושבי כרמיאל בני 18 ו-19, שתועדו תוקפים באכזריות גבר לעיני משפחתו, תוך שימוש בגז מדמיע, לאחר ויכוח בכביש. בתיעוד נראים הצעירים מכים את אב המשפחה בבעיטות ובאגרופים, בזמן שאשתו צועקת: "יש פה ילדים באוטו, מה אתם עושים?", אלא שבהחלטת השופטת פרחה ג'ובראן מילר נקבע כי השניים לא מהווים מסוכנות - ולכן ישוחררו למעצר בית בפיקוח של שני מפקחים. פרסום ראשון.
"הסנגור טען ארוכות לעניין עברם הנקי של המשיבים, היותם צעירים, בני 18 ו-19 בסך הכול, אשר למדו במסגרות נורמטיביות, ללא כל הסתבכות קודמת עם החוק, וטען כי מדובר באירוע חריג לאורח חייהם וכי יש בחלופה המוצעת בחורפיש המרוחקת מכרמיאל (מקום האירוע ומקום מגוריו של המתלונן) בפיקוחם של שני מפקחים טובים כדי לאיין את המסוכנות העולה מהאירוע שבכתב האישום", קבעה השופטת בדיון בכתב האישום נגד השניים, שהוגש על ידי שלוחת תביעות גליל וחוקרי תחנת כרמיאל.
2 צפייה בגלריה
תקיפת אדם בכביש בכרמיאל
תקיפת אדם בכביש בכרמיאל
תקפו בבעיטות ובאגרופים. תיעוד האירוע
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תקיפת אדם בכביש בכרמיאל
תקיפת אדם בכביש בכרמיאל
(צילום: דוברות המשטרה)
היא הוסיפה: "שמעתי את שני המפקחים והתרשמתי שהם מבינים את מלאכת הפיקוח, מכירים את המשיבים, יש ברצונם וביכולתם לפקח על המשיבים והם לא יירתעו מלדווח למבקשת ולמשטרה על כל הפרה של תנאי הפיקוח. שקלתי את כל טענות הצדדים, את נסיבות כתב האישום ואת נסיבותיהם האישיות של המשיבים, ובשים לב לכך כי אין מחלוקת אמיתית לגבי ראיות לכאורה ולגבי עילת המסוכנות, ואני מורה על שחרורם של המשיבים וקובעת כי ניתן לאיין את המסוכנות הנשקפת מהמשיבים על ידי החלופה המוצעת", קבעה.
בפסק הדין ציינה השופטת כי "מדובר באירוע תקיפה קשה המלמד על חוסר ריסון עצמי של המשיבים שתקפו את המתלונן לאחר ויכוח של מה בכך, שבבסיסו מחלוקת לגבי זכות קדימה בכביש. המשיבים לא היססו לתקוף את המתלונן יחדיו בבעיטות ובאגרופים, כאשר ברקע נשמעות צעקות ילדיו הקטינים ואשתו. מדובר באירוע אלימות קשה, ללא כל הצדקה".
השופטת הורתה כי במסגרת תנאי השחרור, המפקחים יחתמו על ערבות כספית בסך עשרת אלפים שקל כל אחד, והמשוחררים יחתמו על התחייבות דומה. על השניים גם ייאסר לצאת מהארץ. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע על ההחלטה לטובת הגשת ערעור - והשופטת הורתה כי השניים יישארו במעצר למשך יומיים נוספים - כדי שהמשטרה תוכל להגיש את הערעור.
"אני מקווה מאוד שהם ילמדו לקח, אני לא כועסת", אמרה האם שהייתה עדה לתקיפה, "אני מבינה שהם ילדים בסופו של דבר, אין להם חינוך והם לא חושבים על מה שהם עושים. אנחנו מנסים לשכוח את התקיפה ולהשאיר אותה מאחורינו. זה מאוד קשה לנו ואנחנו מאוד כואבים. למדנו לקח - לא נעיר לאף אחד בכביש ולא ננסה לתקן. עדיף להיות חכם ולא צודק".
הדיווח על אירוע התקיפה התקבל ביום שישי. מבירור נסיבות התקיפה עלה כי רכב שבו נסעה משפחה היה עד לעקיפה מסוכנת של רכב אחר שבו נסעו הצעירים, ובין הצדדים החל ויכוח מילולי על רקע העקיפה.
לאחר נסיעה קצרה, בעת שהרכבים עמדו יחד ברמזור אדום, יצאו מהרכב העוקף שני הצעירים ותקפו את אב המשפחה באכזריות תוך שימוש בגז מדמיע, וכל זאת לעיני בנותיו ואשתו שהיו באותה העת ברכב.