זה מספר חודשים שבקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג עדים לתנועה ערה במיוחד של אזרחי גאורגיה, שמגיעים ארצה עם אשרת תייר, אך למעשה מתכוונים להיטמע בקהל הישראלי, מיד עם נחיתתם בארץ. מטרת הנוסעים הללו היא לדלג על שלב ביקורת הגבולות כך שיוכלו להסתנן ולעבוד כאן מבלי שיהיה מידע עליהם במערכות.
2 צפייה בגלריה
הנשים שניסו להכנס לישראל
הנשים שניסו להכנס לישראל
הנשים שניסו להיכנס לישראל
2 צפייה בגלריה
הדרכונים שלהן
הדרכונים שלהן
דרכונה של אחת ה"חרדיות"
השיטה המועדפת על רבים מהם היא התחזות לעובדי שדה התעופה, לרבות תג עובד מזויף ומדים דומים למדי עובדים או בקרים. בקרי הגבול ועובדי השדה עלו על השיטה והנוסעים המדוברים מסורבים כבר בכניסה. בערב יום שישי, בקרי הגבול הופתעו לגלות שיטה חדשה - שתי נשים לבשו בגדים צנועים, חצאיות ארוכות, שרוולים ארוכים וכיסוי ראש והתחזו לחרדיות המגיעות לבקר בישראל.
מה שהעלה חשד אצל בקרי הגבול של הרשות, היא העובדה שהשתיים נחתו בנתב"ג ביום שישי בערב, אחרי כניסת השבת, דבר שנשים חרדיות שומרות שבת לא היו עושות. הנוסעות, בנות 41 ו-59, כנראה לא ידעו ששומרי מצוות אינם טסים במהלך השבת, וכך הן נתפסו.
לאחר שעוכבו לתשאול, התברר ששתי הנשים שהגיעו ארצה מגאורגיה, התכוונו להשתקע בישראל שלא כחוק ולעבוד כאן. כשזה התגלה, כניסתן ארצה נדחתה והן נשלחו למדינת מוצאן. בנוסף אליהן, נתפסו אתמול 20 נוסעים נוספים שניסו להסתנן לישראל ממניעים לא חוקיים וכניסתם נדחתה.
פורסם לראשונה: 23:22, 19.11.22