רשת CNN חשפה אמש (יום ד') כי לידי תובעים פדרליים הגיעה הקלטה מיולי 2021, שבה מודה דונלד טראמפ שהוא החזיק ברשותו מסמך מסווג של הפנטגון על תקיפה אפשרית באיראן - אחרי שעזב את הבית הלבן. הפרסום עלול להוות מכה לנשיא לשעבר, שיתמודד על הנשיאות גם ב-2024.
CNN ציינה כי ההקלטה היא ההוכחה לכך שטראמפ היה מודע לכך שבביתו נמצאים חומרים מסווגים מתקופת כהונתו כנשיא, שהסתיימה בינואר 2021, חומרים שהיו צריכים להימסר לארכיון הלאומי. נגד טראמפ, נזכיר, מתנהלת חקירה בחשד שהעביר בתום כהונתו לאחוזתו בפלורידה מסמכים ממשלתיים מסווגים, חלקם כאלו שסווגו כסודיים ביותר ואף הכילו מידע על מקורות מודיעיניים.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
טראמפ והמסמכים שנמצאו בפשיטה על אחוזתו בפלורידה
(צילום: AP)
במסגרת החקירה הפדרלית נגד טראמפ ערכו סוכני ה-FBI פשיטה חסרת תקדים על ביתו של הנשיא לשעבר, ותפסו שם מסמכים מסווגים שלפי הדיווחים החוקרים חושדים כי טראמפ או אנשיו ניסו להסתיר מהם. החומרים הרגישים - כ-13 אלף מסמכים, בהם 103 מהם מסווגים ו-18 מהם סודיים ביותר - נמצאו בחיפוש על ידי ה-FBI באחוזתו של טראמפ בחודש אוגוסט.
לאורך החקירה חזר טראמפ על הטענה שלפיה הסיר לפני תום כהונתו כנשיא את הסיווג הביטחוני של המסמכים שנלקחו לאחוזת מאר א-לאגו. בספטמבר האחרון ציין הנשיא לשעבר: "כפי שאני מבין זאת, אם אתה נשיא ארה"ב אתה יכול להסיר את הסיווג רק בלומר זאת, אפילו רק מלחשוב את זה. אין חובה שיהיה תהליך (להסרת הסיווג). יכול להיות תהליך, אבל זו לא חובה".
פורסם לראשונה: 23:45, 31.05.23