על רקע ממדי הפשיעה המאמירים בחברה הערבית בכלל וביישובים הבדואים בדרום בפרט, ביישוב חורה לא הופתעו באופן מיוחד ממעצרו של נער בן 15 בלבד שנתפס בסוף השבוע כשברשותו אקדח ושתי מחסניות. "אני לא יודעת איפה ההורים של הנערים האלה ואיך הם מאפשרים להם להחזיק נשק", אמרה היום (א') ל-ynet תושבת חורה. "לא מספיק לשאול 'איפה המשטרה'. ההורים צריכים לפעול".
נער אחר תושב חורה הוסיף: "גם אני בן 15. נראה לך שהוא היחיד בגיל שלנו שמחזיק נשק? לדעתי כל מי שנושא נשק בלי רישיון הוא פושע. מאיפה בכלל מישהו בגילי משיג משהו שעולה יותר מעשרת אלפים שקל? החבר'ה האלה מתהדרים בנשק כאילו זה תואר מהאוניברסיטה".
סגן-ניצב ליאור זוהר, מפקד תחנת המשטרה עיירות שעצרה את הנער, סיפר באולפן ynet על האירוע: "ביום שישי התחיל ירי בגלל סכסוך משפחות בחורה. רכז מודיעין קיבל מידע לגבי בחור חמוש שמסתובב. בלשים הגיעו לשם והקיפו משני הצדדים. זה היה קטין בן 15, ללא עבר פלילי".
- זה נפוץ למצוא נשק אצל ילדים? "זה לא נפוץ אבל זה מראה על איזושהי עליית מדרגה. יש פה בעיה נורמטיבית. ברור שזה לא רק עניין של אכיפה ומשטרה. יש פה בעיה חינוכית, תרבותית. אבל מבחינת היישובים הערביים שנמצאים בגזרה שלי, הדבר החדש שאני רואה הוא שמגנים את האלימות. לא רוצים את זה. הם רוצים משטרה, רוצים פעילות ורוצים לשתף פעולה. אבל עדיין, האירועים קורים והקצב מתגבר".
- אומרים שאיבדנו את הנגב. "אני חושב שזה מוגזם, המצב ממש לא ככה. אי אפשר להתעלם מתחושות של אנשים, ואנחנו כמשטרה צריכים לעשות הרבה יותר, אבל אני עדיין חושב שזה קצת יצא מפרופורציה והמצב לא כזה גרוע. דווקא הדרום, ביחס לאזורים אחרים, נמצא במקום הרבה יותר טוב".
- בטיקטוק רואים אנשים נוסעים שם עם ג'יפים של דעאש, יריות באוויר ומרדפים. זה לא גרוע? "זה גרוע, אבל צריך שתהיה מידתיות. מראים סרטון אחד וממחזרים כל מיני סרטונים. זו לא המצאה, אלה דברים שקורים, אבל במינון הרבה יותר נמוך ממה שנראה ומוצג. התקשורת היא פקטור. אנשים יודעים להשתמש בה לטובת האינטרסים שלהם".