כחצי שנה לאחר שהותקף על ידי פועל - משגיח כשרות הותקף היום (ראשון) בפעם השנייה במשחטת "עוף עוז" שבאזור התעשייה שגב שלום, ליד באר שבע. התוקף, שכבר לא עובד במקום, שבשבוע שעבר הואשם בגין אותה תקיפה שאירעה לפני מספר חודשים. כמחאה על התקרית, משגיחי כשרות אחרים השביתו את הפעילות במפעל לשעתיים, ומתכננים לעשות כן גם מחר.
זה קרה במהלך מבצע "שומר החומות", כשאלירז ברבי (29) הגיע לעבודתו כמשגיח כשרות ב‏משחטת "עוף עוז", הוא לא תיאר שיצא משם חבול - רק משום שהעיר לאחד הפועלים. "עד אותו היום שהערתי לו על עבודה לא נכונה - הכול היה טוב. זה התפקיד שלי בתור משגיח כשרות", סיפר ברבי בשיחה עם ynet. "הקבלן של הפועל העניש אותו ושחרר אותו לביתו עשר דקות לפני שנגמרה המשמרת".
אז, תיאר ברבי, "הפועל התעצבן, הביא מוט ברזל והרביץ לי איתו בגב. כשהסתובבתי - הוא הרביץ לי גם ביד". המשגיח קיבל טיפול רפואי והגיש תלונה במשטרה. בשבוע שעבר, נודע לו כי הוגש כתב אישום נגד אותו פועל - וכי התוקף כבר לא עובד במשחטה.
3 צפייה בגלריה
אלירז ברבי לאחר התקיפה הראשונה בחודש מאי
אלירז ברבי לאחר התקיפה הראשונה בחודש מאי
ברבי לאחר התקיפה הראשונה בחודש מאי
לטענתו של ברבי, מאותו הרגע שהוגש כתב האישום ביום שני שעבר, הפועל המשיך להגיע ל"עוף עוז" ולחפש אחריו. "הבנתי שהוא הסתובב במפעל וחיפש אותי", אמר, "היום - הוא מצא אותי. הוא ביקש שאבטל את התביעה ואמרתי לו שאני לא מוכן".
הסירוב של המשגיח לא מצא חן בעיניו של הפועל. "הוא נשך אותי בצוואר, היה עימות, הצלחתי להדוף אותו - וברחתי". וזה לא נגמר כאן. ברבי מתאר כי הפועל "רדף אחריי עם לום ברזל, הדביק אותי ונתן לי מכה - ואיכשהו הצלחתי לברוח. נכנסתי לחדר, שם גוננו עליי עד שהמשטרה הגיעה".
ברבי טוען כי התקיפה של היום היא נקמה על כתב האישום, אבל מבחינתו - אין ספק שהפעם הקודמת שהותקף הייתה ממניע לאומני. "עד התקיפה הראשונה הוא עבד אצלי שלושה חודשים והוא היה שקט ומופנם. בשומר החומות משהו השתנה. בעיניי זה על רקע לאומני - אבל המשטרה חושבת אחרת". שעות לאחר התקיפה, שוחרר ברבי מבית החולים כשהוא סובל מחבלות ביד ובגוף.
3 צפייה בגלריה
אלירז ברבי לאחר התקיפה הראשונה בחודש מאי
אלירז ברבי לאחר התקיפה הראשונה בחודש מאי
ברבי לאחר התקיפה הראשונה בחודש מאי
חבריו של ברבי, שעובדים במפעל כמשגיחי כשרות גם כן, חוששים וטוענים כי הם לא מאובטחים מספיק בעבודתם. בשל כך, במהלך היום הם השביתו את הפעילות למשך כשעתיים - וכאמור, הם מתכננים להשבית את המפעל גם מחר.
"אני מרגיש חסר ביטחון", אמר אחד המשגיחים. "התקיפה הראשונה הייתה יותר עניין של כעס על הכשרות והשנייה נקמה כי העובד הוצא מהעבודה. ההנהלה ידעה שהוא מגיע וניסו לחפות עליו. אמרו לנו שהוא רק ניסה לחפש עבודה במקום אחר ולמעשה לא הגנו עלינו. הם הבטיחו כמה פעמים שיביאו חברת שמירה - ולא הביאו".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מרגעי התקיפה
תיעוד מרגעי התקיפה
תיעוד מרגעי התקיפה
מבחינת חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה), האלימות נובעת בכלל מרפורמת הכשרות שאותה מקדמת הממשלה. "ח"כ יוליה מלינובסקי הבטיחה 'להיכנס באמאמא של הרבנות' - ומתברר שיש מי שמקשיב ומוציא לפועל", טען פינדרוס. "ברור לכל בר דעת שמסע ההסתה והדה-לגיטימציה שניהל השר כהנא בגיבוי מלא של האגף הרפורמי בקואליציה נגד מערכת הכשרות הוא הגורם לבריונות האלימה ולפציעת משגיח כשרות".
בחברה לא הגיבו לפניית ynet בנושא.