משטרת ניו יורק עצרה אתמול (שבת) את ווסלי מיילס, בן 66 מברוקלין, שחשוד בניסיון רצח של ישראלי בן 32, לאחר עימות מילולי שהתפתח בין השניים ברחוב. כך נודע ל-ynet. לפי החשד, מיילס ירה לעבר הישראלי שלושה כדורי 0.22, והוא פונה לבית חולים בעיר שם מצבו התייצב. לאחר הטיפול הרפואי שקיבל, הוא חזר לישראל והתגייס למלחמה בצו 8.
1 צפייה בגלריה
הזירה מחוץ לתחנת הרכבת בניו יורק
הזירה מחוץ לתחנת הרכבת בניו יורק
ווסלי שלף אקדח וירה לעבר הישראלי שלושה כדורים. ארכיון
(צילום: רויטרס)
התקרית התרחשה ביום חמישי שעבר בשעות הבוקר, אז הישראלי הלך עם הוריו לנקודת שירות של מרצדס בשכונת הל'ס קיטשן שבניו יורק על מנת לטפל ברכבו. מכיוון שהסוכנות טרם נפתחה, הישראלי והוריו הסתובבו באזור וחיפשו מקום לשבת ולהמתין בו.
לדברי המשטרה, כשהשלושה עשו דרכם חזרה לעבר הסוכנות, מיילס מיהר לאוטובוס ונתקע בישראלי. בין השניים התפתח ויכוח, במהלכו אביו של הישראלי ניסה להרגיע את בנו וקרא לו "לעזוב את זה". לבסוף, החשוד עלה על האוטובוס, אך לאחר כמה רגעים ירד ממנו ושלף אקדח לעבר הישראלי. כשזיהה את האקדח, הגבר שהותקף ניסה להימלט מהמקום - אך מיילס ירה לעבר גבו שלושה כדורים.
עוברי אורח הזעיקו למקום כוחות משטרה, ובהתחלה עלה החשד כי מדובר בניסיון לשוד, אך בהמשך נקבע כי הירי הוא תוצאה של ויכוח בין השניים. היורה נמלט מהזירה מיד לאחר התקרית, אך כאמור אותר אתמול וממתין כעת למשפט.
עובדי סוכנות מרצדס סיפרו כי הישראלי הגיע באותו ערב, לאחר אירוע הירי, לאסוף את רכב המרצדס S-Class שלו - כשהוא עדיין עם חלוק של בית החולים. "לא האמנתי למה שאני רואה, הוא נראה כאילו הוא עדיין סובל מכאבים רבים. אתה לא מצפה שמישהו יחזור לקחת את המכונית שלו אחרי שנורה", סיפר אחד העובדים.
יש לציין כי על אף העלייה במספר התקריות האנטישמיות והעימותים בעיר בעקבות המלחמה בישראל, כתב האישום אינו מציין במקרה זה חשד לפשע שנאה אם כי המשטרה עדיין חוקרת את פרטי המקרה.