שחר של קו חדש: לאחר הפתיחה החגיגית ביום שישי האחרון, שבה כ-100 אלף נוסעים השתמשו בחינם בקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, ולאחר שבעיית התיקוף בערב שבת נפתרה במהלך הלילה, תושבי האזור התעוררו אתמול בבוקר (ראשון) לשחר של יום חדש - אחד עם רכבת קלה בסביבתם. לפי נת"ע, כ-90 אלף נוסעים השתמשו בקו במהלך היום (עד השעה 20:00), מספר שלא נופל בהרבה מזה שנראה ביום השקתה, אז הרכבת אמנם פעלה במשך פרק זמן קצר יותר, עד לכניסת השבת, ובחינם.
אמנם, מדובר רק בקו אחד מתוך רשת קווים שתושלם רק עם השקת שניים נוספים בעתיד (הקו הסגול והירוק, בשנים 2027 ו-2028, בהתאמה), אך עדיין מדובר בהתקדמות תחבורתית חשובה עבור תושבי גוש דן. בניגוד ליום פתיחת הקו, בשעות הבוקר והצהריים המוקדמות נראו פחות משתמשים בקו, ונתונים לא רשמיים דיברו על כמה עשרות אלפי נוסעים, שמרביתם השתמשו ברכבת בכדי להגיע למחוז חפצם, ופחות כאטרקציה.
6 צפייה בגלריה
נוסעים ברכבת הקלה
נוסעים ברכבת הקלה
ממתינים לרכבת הקלה
(צילום: ניצו דרור)
6 צפייה בגלריה
נוסעים ברכבת הקלה
נוסעים ברכבת הקלה
"באנו לחנוך את הרכבת". אמיר, ברק וליה מת"א
(צילום: ניצו דרור)
יחד עם זאת, יש לציין כי מספרים אלו היו צפויים, הן בגלל עונת השנה והעובדה שרבים מהישראלים מבלים את חופשת הקיץ שלהם בחו"ל, והן בשל העובדה שבאופן טבעי אנשים לא ממהרים לסמוך ולהתרגל לכלי תחבורתי חדש, אלא מבקשים לתת לו זמן תפעול בכדי לראות שאין בו תקלות לפני שיעברו אליו כאמצעי תחבורה מרכזי וקבוע.
מבין עשרות אלפי הנוסעים שעברו ברכבת הקלה עד כה, רבים השתמשו בה במקום תחבורה ציבורית חלופית אחרת, ואפילו במקום רכבם הפרטי, בכדי להגיע לעבודה או לפגישות שתכננו. שרון קיזל (29) מרמת גן אמרה כי נסעה ברכבת הקלה לתל אביב כדי לבקר חברה. "הנסיעה הזו בדרך כלל הייתה לוקחת לי שני אוטובוסים, אבל היום זה היה מעולה, נסיעה חלקה מאוד ונוחה. זה שינוי אמיתי, זה ממש מעולה, הרכבת תקצר לי זמנים גם לעבודה וגם לצורכי פנאי".
6 צפייה בגלריה
נוסעים ברכבת הקלה
נוסעים ברכבת הקלה
נוסעים ברכבת הקלה
(צילום: ניצו דרור)
עידן גבאי (27), גם הוא תושב רמת גן המתגורר ליד הבורסה, סיפר כי לקח לו הרבה פחות זמן להגיע לעבודה מבימים אחרים. "אני ממש מבסוט, זה נפלא לנסוע חמש תחנות לעבודה בתשע דקות. הכל עבר חלק ונקי, יש לרכבת הזו אפילו אווירה של ניו יורק", שיבח. "בדרך כלל הייתי מגיע באוטובוס וזה היה סיוט. מהיום זה עולם אחר מבחינתי, התמכרתי ועכשיו אוכל אולי למכור את הרכב, כי הקו הזה סוגר לי את הפינה".
במקביל, גם אתמול היו מי שנסעו ברכבת ללא מטרה של ממש, אלא יותר כחוויה. אמיר, ברק וליה, בני משפחה מתל אביב ורמת השרון, הגיעו אתמול בבוקר לתחנת שאול המלך כשהם נרגשים. "באנו לחנוך את הרכבת מבחינתנו", סיפר אמיר, "החלטנו לנסוע עליה כי זו פעילות ממוזגת לאוגוסט ואנחנו מאוד מתרשמים ממה שיש פה".
ניתאי אלדברג מבאר שבע הגיע גם הוא לתל אביב, יחד עם ידידתו סימונה פבלובסקי, רק בכדי לנסות את הרכבת. "זה ממש מעולה, מגניב וחדשני" הוא אמר ל-ynet. "הפתיע אותי כמה הנסיעה מהירה". פבלובסקי עצמה סיפרה כי בניגוד לשלשום, התיקוף עבר חלק. "איך שירדנו לתחנה הגיעה הרכבת וזה בהחלט היה טוב ומסמן פתרון מגניב לפעמים כשנגיע לתל אביב. האמת היא שזה קצת מבאס שזה רק בגוש דן, אבל אולי ירחיבו את הקווים בשנים הבאות".
6 צפייה בגלריה
נוסעים ברכבת הקלה
נוסעים ברכבת הקלה
"אנחנו עושים את כל הסיבוב. הילדים נהנים, זו חוויה עבורם". חיים ונכדיו, דילן וסול
(צילום: ניצו דרור)
6 צפייה בגלריה
נוסעים ברכבת הקלה
נוסעים ברכבת הקלה
זכרה את הבנייה בת"א ורצתה לראות את הרכבת הקלה. מיקה מגרמניה
(צילום: ניצו דרור)
6 צפייה בגלריה
נוסעים ברכבת הקלה
נוסעים ברכבת הקלה
(צילום: ניצו דרור)
גם חיים פרנסי הגיע לרכבת בקריית אריה יחד עם נכדיו, דילן וסול, בכדי לחוות את הרכבת החדשה ללא מטרה מעבר לכך. "אנחנו עושים את כל הסיבוב, התחלנו בקריית אריה ונרד בבת ים. הילדים נהנים וזו חוויה עבורם", אמר. ואכן, סול ציינה כי היא נהנית ממהירות הרכבת, ודילן התלהב מהיותה של הרכבת חשמלית.
מי שעוד הגיעה להתרשם הייתה מיקה, תיירת מגרמניה שהגיעה במקרה לארץ לחתונה של ידיד. "לפני ארבע שנים כשביקרתי פה ראיתי את העבודות, וכשבאתי עכשיו נאמר לי שהיא נפתחה אז הייתי חייבת לבוא לראות", סיפרה. בתור מי שחיה במדינה עם מערכת רכבות ענפה, ניכר היה כי מיקה מתרשמת לטובה מהקו. "זה ידוע שבגרמניה כיום יש בעיות ברכבות כל הזמן, ובינתיים פה הכול נראה טוב, חדש ונוצץ".
פורסם לראשונה: 23:01, 20.08.23