אש נפתחה הבוקר (ראשון) לעבר לוחמי צה"ל מרכב חולף בציר גלעד שבשומרון. כוח של סיירת גבעתי השיב באש וזוהתה פגיעה. לא ידוע על נפגעים.
דובר צה"ל מסר כי "מחבלים ירו מרכב חולף לעבר כוח צבאי ששהה בעמדה צבאית סמוך לשכם. הכוח הגיב בירי ופגע ברכב המחבלים. אין נפגעים, נגרם נזק לעמדה הצבאית. לוחמי צה"ל סורקים במרחב אחר חשודים".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת הפיגוע
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
כביש העלייה למוצב הסלע שבו התרחש הפיגוע
(צילום: נדב גולדשטיין TPS)
האירוע התרחש סמוך לכביש, באזור שבו לא נוסעים ישראלים. הכוח ביצע במקום פעילות בדמות "צ'ק פוסט", ובשלב זה נתקל ברכב המחבלים. הירי בוצע מרכב שבו שני מחבלים לפחות, וזוהו פגיעות בעמדת צה"ל.
כאמור, הכוח השיב באש ופגע בחלון האחורי של רכב המחבלים, שנמלטו לכיוון שכם. כעת מתבצעות סריקות באזור, וכן מוצבות חסימות בכניסות לשכם כדי לאתר את רכבם וללכוד אותו.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
בעקבות הירי: שער מחסום ביתא מדרום לשכם נסגר לתנועה
הציר, שבו שוכן המאחז חוות גלעד, מחבר את שתי הכניסות לשכם - צומת ג'ית והכניסה הראשית לעיר, וממוקמות בו כמה עמדות של צה"ל. בעבר התרחשו לא פעם פיגועי ירי בציר נגד לוחמים.
בלילה שבין שישי לשבת ירה מחבל לעבר כוחות הביטחון במעבר קלנדיה שבכניסה לירושלים, ופצע שני צעירים בני 22 ו-24 באורח קל, בהם מאבטח אזרחי. הכוחות השיבו באש ונטרלו את המחבל - ובהמשך נקבע מותו בזירה. המחבל, שהגיע רגלית למקום, ירה באמצעות רובה M-16. גדודי חללי אל-אקצא קיבלו אחריות על הירי.