אירוע חריג במעבר רפיח: משטרת חמאס ירתה למוות בצעיר פלסטיני בשם מוחמד אל-עראג'א, שניסה לקחת מזון מתוך חבילות הסיוע ההומניטרי. בתגובה לירי שהתרחש אחר הצהריים (יום שישי), קרוביו של הנער, שמשתייך לחמולה גדולה ברפיח, שרפו צמיגים קרוב למעבר הגבול, שם גם התפתחו מהומות שעליהם משטרת חמאס לא הצליחה להשתלט. צעירים עזתים קראו למחות: "לתקוף את חמאס, צריך למנות ועדה לניהול רפיח שאינה שייכת לארגון".

2 צפייה בגלריה
מוחמד אלערג'א
מוחמד אלערג'א
מוחמד אל-ערג'א, הצעיר שנורה למוות
2 צפייה בגלריה
צעיר שהגיע לקחת מזון נורה על ידי משטרת חמאס הוא שייך למשפחה גדולה ברפיח משפחתו הגיעה לשרוף צמיגים קרוב למעבר ובינתיים יש שם כאוס, משטרת חמאס לא מצליחה להשתלט על האירוע
צעיר שהגיע לקחת מזון נורה על ידי משטרת חמאס הוא שייך למשפחה גדולה ברפיח משפחתו הגיעה לשרוף צמיגים קרוב למעבר ובינתיים יש שם כאוס, משטרת חמאס לא מצליחה להשתלט על האירוע
המהומות ליד מעבר רפיח. גורם בחמאס הכחיש את התקרית, אך אישר כי "עקורים הציתו צמיגי מכוניות"
גורם מטעם חמאס ברשות מעברי הגבולות לא התייחס לתקרית ואף הכחיש ואמר כי "אין אמת בדבר המופץ בתקשורת וברשתות החברתיות". עם זאת, הוא האשים כי "קבוצת עקורים הציתה צמיגי מכוניות ותקפה משאיות שנשאו מזון בדרכן לרצועת עזה". בהודעה נוספת של רשויות חמאס הם כינו את המוחים "עבריינים", ודיווחו כי "המשטרה הפלסטינית השתלטה במהירות על האירוע, אבטחה את משאיות הסיוע ושמה קץ למסיגי הגבול".
בהודעה שהופצה בין עזתים, קראו "צעירי רפיח" לפלסטינים שנמצאים בעיר "לא להיכנע למיליציה של חמאס". המוחים קראו "לעצור אותם, לשלוט בנשק שלהם, ולמנות ועדה לניהול רפיח שתכלול את כל הפלגים הפלסטינים והמשפחות שאינן שייכות לחמאס. הסבלנות שלנו אזלה, אנחנו לא מפחדים מהמוות".
אירוע דומה התרחש לפני כחודשיים, גם אז התעוררו מהומות בעקבות ירי של משטרת חמאס על צעיר עזתי שניסה לקחת מחבילות הסיוע. הצעיר, שהשתייך למשפחת אבו-בוריקה, חמולה גדולה בדרום רפיח, שהתבקשה לסייע לחמאס בשמירה על חבילות הסיוע - עד לירי בבן משפחתה. בעקבות המקרה, המשפחה איימה לנקום, והבעירה צמיגים מחוץ לתחנת המשטרה בעיר.
"קוראים לממשלת חמאס לקחת אחריות על המעשים שלה. הם אמרו לנו להבטיח את הכניסות והסיוע, אבל היום הם ירו עלינו ועל בן משפחתי", אמר צעיר ממשפחתו של ההרוג, בעת המחאה מחוץ לתחנת המשטרה.