בן 35 מחולון נעצר השבוע בחשד שעמד בראש כנופיה של נוכלים שגנבו כסף מקשישים בדרך מתוחכמת: התקנת אפליקציית תשלום (ארנק דיגיטלי) בטלפונים הניידים שלהם - ושימוש בפרטיהם לצורך רכישות פרטיות. תלונות שהצטברו ביחידה לחקירות הונאה במשטרת מחוז מרכז הובילו את המשטרה לחשוד, גיא אללוף, ובימים הקרובים צפויים מעצרים נוספים של חשודים שהמשטרה במצוד אחריהם.
1 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
החשד: הקשישים ביקשו לתקן את מכשירי הנייד שלהם - הנוכלים ניצלו זאת וגנבו את כספם
(צילום: shutterstock)
בחקירה עלה כי הקשישים שנפלו קורבן ביקשו לתקן או לשדרג את הטלפונים שלהם בחנויות שונות, וחברי הכנופיה ניצלו את ההזדמנות כדי להתקין את האפליקציות הייעודיות מבלי שהתבקשו. לפי החשד, חברי הכנופיה הזינו את פרטי האשראי של הקשישים ומכניסים את הקוד שנשלח לצורכי אימות בטלפון. לאחר מכן, השתמשו בארנק הדיגיטלי לצורכיהם ושלשלו את הכסף לכיסם.
לאחר שנאספו תלונות רבות של קשישים בני 80-70 הוחלט להפוך את החקירה לגלויה - ואללוף נעצר. במהלך החקירה נתפס הטלפון הנייד של החשוד, שננעל בצורה מתוחכמת, אך החוקרים הצליחו לאחר מאמצים לפרוץ אליו. לאללוף מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום, קבלת דבר במרמה, הונאה בכרטיס חיוב, זיוף ושימוש במסמך מזויף.
בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום את מעצרו של אללוף בארבעה ימים, והשופטת דורית סבן נוי אמרה כי "מעשיו של החשוד מקיימים עילת מעצר מסוג מסוכנות המתעצמת נוכח גיליון הרשעותיו הקודמות, בתוכו הרשעה קודמת בצבר תיקים בגינן נדון אך ביום 26 ביוני לעונש מאסר בן שמונה חודשים אותו טרם החל לרצות".