"אגודת חכמי הדת של פלסטין" היא הגוף ההלכתי המרכזי המזוהה עם חמאס ומובל מרצועת עזה. האגודה אמונה על פרסום פסקי הלכה והכוונה מוראלית דתית, לרבות מול פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. החל מהיום השני למלחמה, ב-8 באוקטובר, ובעוד שהקרבות בשטח ישראל מול פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נמשכו, הפיצו בכירים באגודה פסק הלכה שמתיר את דמם של "כל החיילים והמתיישבים הישראלים".
1 צפייה בגלריה
מפגן צבאי בעזה
מפגן צבאי בעזה
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס שאבו דרבון ממקורות סמכות דתיים. מחבלי הארגון בעזה, ארכיון
(צילום: EPA)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
בפסק ההלכה, שניתן לכאורה בשם "חכמי הדת של כלל האומה המוסלמית", נכתב: "חכמי הדת מבהירים באופן חד משמעי כי כל חייל וכל מתיישב ציוני, דמם מותר, בכל מקומות הימצאם בכל מדינות המוסלמים, בפלסטין ומחוץ לה".
ד"ר צאלח אלרקב, בכיר האגודה ושר ההקדשים לשעבר בממשלת חמאס, פרסם במקביל ב-8 באוקטובר מאמר תחת הקריאה "הו לוחמי הג'האד בפלסטין", שבו נכתב: "אללה, הנחל הניצחון ללוחמי הג'יהאד בפלסטין, הכוון את מהלומותיהם והנחת את אש הירי שלהם על צווארי היהודים, ייצב את רגלי הלוחמים והבא את להב דקירתם אל תוך לבבותיהם.
"אללה, הפקד אותם בידי חייליך ואפשר להם להרוג בצבא היהודים, להשמיד את נשק היהודים, לשבות חיילים יהודים ולהשמיד את היהודים. אללה, שתק את אבריהם והקפא את הדם בעורקיהם, הנחל להם תבוסה אכזרית. אללה הוא הגדול ביותר והניצחון הוא של האסלאם. השבח לאללה אדון העולמות".
גורמים במרכז למחקר מדיני במשרד החוץ הישראלי (הממ"ד) אומרים כי תכנים אלו ממחישים את עוצמת הדרבון ששאבו פעילי הזרוע הצבאית של חמאס לביצוע פעולותיהם האכזריות בשטח ישראל, ממקורות סמכות דתיים המשתייכים לחמאס.