השר לביטחון הפנים היוצא מגיב לסערת המסמך הסודי שחשף בדיון בוועדה, מבהיר כי לא ערך שיחות אישיות עם המפכ"ל קובי שבתאי בימים האחרונים ויוצא נגד "גורמים במשטרה" שלדבריו מדליפים לשר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. "למה הם עושים את זה? חנופה ופחד", אמר השר עמר בר-לב בריאיון ל-ynet radio.
"זה קשקוש מקושקש", אמר בר-לב על הביקורת נגדו בנוגע לחשיפת המסמך בוועדה המיוחדת בכנסת, שדנה בחוק שיכפיף את המשטרה והמפכ"ל לבן גביר. הוא השווה לדברי רא"ל אביב כוכבי אתמול ואמר: " אתמול פרסם הרמטכ"ל שלפני תקופה מסוימת צה"ל תקף שיירה באיראן והסביר שתקפנו את משאית מספר שמונה. עד כדי כך. זה דבר מאוד חסוי והרמטכ"ל היו לו את השיקולים שלו, אני לא אכנס לזה. אז עכשיו הסיפור פתאום הופך לאיזה סיפור שולי על מסמך שאני כתבתי ואני החלטתי איזה סיווג לתת לו ובן גביר בכלל יום קודם ציטט אותו מעל בימת הכנסת, אבל ציטט אותו בצורה מטעה ושקרית? אז עכשיו זה הנושא?".

למה המשטרה ביקשה למחוק את הקטעים שדיברת עליהם? "כי כנראה המשטרה לא שמעה שיום קודם בן גביר דיבר על זה וציטט קטעים בצורה לא נכונה מהמסמך הזה. אני לא אחראי אם המשטרה מאזינה לנאומים של בן גביר מעל בימת הכנסת. בגלל שבן גביר ציטט מהמסמך והטעה את הציבור, השתמשתי בדיוק בדוגמה שהוא נתן".
בנוגע לאותו מסמך שהציג, ציין: "אמרתי שזריקת רימון הלם בתוך מסגד אל אקצה זה רק בסמכות על פי הוראה של מפקד מחוז ירושלים. כי אם צריך לזרוק רימון בשביל להגן על השוטרים זה דבר אחד, אם זה מסיבה אחרת זה דבר אחר".
אתה מעביר הנחיה מאוד מדויקת ועדיין אומר לך המפכ"ל - 'זה לא בסמכותך'. "המפכ"ל פשוט טעה אז. זה היה 24 שעות אחרי שנכנסתי לתפקיד. המפכ"ל טעה ולכן פניתי ליועץ המשפטי לממשלה באותו יום והיועץ המשפטי לממשלה הסביר למפכ"ל שזה בסמכותי. המפכ"ל חשב שאירוע כזה על הר הבית שיכול להצית את כל המזרח התיכון זה לא עניין של מדיניות, ואני הייתי 24 שעות בתפקיד ולכן פניתי ליועץ המשפטי לממשלה שאמר לו 'אדוני המפכ"ל סליחה, זה בדיוק סמכותו של השר'. ולכן אין כאן באמת בעיה ומאותו רגע עד היום לא הייתה שום בעיה בנושאים האלה בין המפכ"ל וביני. לכן לא על כל אי הבנה צריך לחוקק חוק".

בר-לב הביע קורת רוח מדבריו של שבתאי בוועדה נגד החוק שיזם בן גביר: "המפכ"ל היה אתמול בוועדה ואמר בצורה ברורה קבל עם ועדה שחקיקת החוק הזה תחליש את משטרת ישראל, תפגע בעצמאות שלה, ולכן החוק הזה כפי שהוא - הוא חוק לא נכון ורע. ומאוד שמחתי לשמוע את המפכ"ל אומר את זה בוועדה". לדבריו, בן גביר הוא "אדם חסר ניסיון, חסר ביטחון, חסר הבנה בקביעת מדיניות, שבא ומנסה למוטט את כל הבניין על אזרחי מדינת ישראל ולהפוך את המשטרה למשטרה פוליטית".
השר היוצא מחה על מה שכינה הדלפות מתוך המשטרה: "בימים האחרונים מגיעים לאמצעי תקשורת שונים כל מיני חלקי ציטוטים מכל מיני דיונים שהיו בשנה וחצי האחרונות. אין ספק שהציטוטים האלה חלקם באמת מסווגים, כמובן לא תמיד בהקשר הנכון. זה אומר שכן, יש גורמים במשטרה שמדליפים עכשיו לגורמים המקורבים לשר המיועד וזה מאוד מאוד מאכזב. כל הדלפה כזאת היא מאוד מאכזבת".
אבל למה הם עושים את זה? "אנחנו לא מכירים את טבע האדם? אנחנו לא מכירים חנופה ופחד? חנופה ופחד זה שני צדדים של אותו מטבע"
המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך אמר ל"ידיעות אחרונות" - לו אני בסיטואציה הזאת הייתי מתפטר. גם אתה חושב כך? "הבעיה תמיד בהתפטרות של אנשים שעוסקים בתפקידים ממלכתיים היא שברגע שהם מתפטרים מסיבה מסוימת כמחאה אז המחאה הזאת מחזיקה בדיוק יומיים או שבועיים, אבל זה מאפשר לאותו גורם שנגדו הם מוחים להביא במקומם בובה כזאת או אחרת. אז לכן אני מאחל ומקווה שהמפכ"ל קובי שבתאי יישאר בתפקידו, יעמוד על דעותיו, יחזק את עמוד השדרה של המשטרה ולא יישבר או יתכופף כאשר נושבת רוח רעה. זה מה שאני מצפה".
הוא ציין כי לא קיים בימים האחרונים שיחות אישיות עם המפכ"ל: "כל שיחה אישית בסוף ישנם גורמים כאלה ואחרים שיש להם אינטרס להדליף, ואז אומרים שהשר מתערב בנושאים פוליטיים. לכן בימים האחרונים ולמעשה אף פעם בשנה וחצי האחרונות לא דיברתי איתו לא בארבע עיניים ולא ביותר עיניים על נושאים פוליטיים כאלה ואחרים".
בר-לב ביקש שוב להצביע על הבעייתיות בהצעת חוק הסמכויות לבן גביר: "כפי שאנחנו יודעים, בן גביר חושב שישראלים צריכים להתפלל על הר הבית, אבל מה לעשות - כל ממשלות ישראל מששת הימים עד היום - יותר מ-50 שנה - קבעו שלא. אז הוא יכול היום לקבוע מדיניות, שלפיה יהודי שעולה להר הבית ומתפלל שם לא חוקרים אותו, לא עוצרים אותו, לא מונעים ממנו כניסה להר הבית, דבר שבסבירות גבוהה יביא לאינתיפאדה שלישית. אלה הדברים העקרוניים והחמורים שמופיעים בהצעה הזאת".