הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) לבית המשפט העליון כי היא מסכימה לשחרר שלושה מתוך שישה נאשמים בתקיפת חייל בשדרות ירושלים ביפו, במהלך מבצע "שומר החומות". ראגב מחאמיד בן 26, לורנס מחאמיד בן 24, לוטפי וחש בן 27, ישוחררו בכפוף לחתימה על ערבות עצמית וערבות צד ג'. הפרקליטות הסבירה כי ההחלטה התקבלה לאחר עיון בראיות חדשות, שכוללות סרטון שבו לא נראים השלושה מעורבים בתקיפה.
לוטפי נאשם בתקיפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני, והשניים הנוספים, ראגב מחאמיד ולורנס מחאמיד, נאשמים במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה. שלושת הנאשמים שעדיין נשארים במעצר הם נור יוסף בן 29, מוחמד עיאש בן 23 ועלי מצרי בן 20.
נגד ששת הנאשמים הוגש כתב אישום חמור בגין שורת עבירות, בהן מעשה טרור, הסתה לטרור, הזדהות עם ארגון טרור, תקיפה ושיבוש מהלכי משפט.
1 צפייה בגלריה
הפרות סדר ביפו ביום ירושלים
הפרות סדר ביפו ביום ירושלים
המהומות ביפו ב"שומר החומות"
סנגורם של שלושת הנאשמים שישוחררו, עורך דין שאדי כבהא, אמר ל-ynet כי בסרטון שהגיע לידי הפרקליטות ניתן לראות שהנאשמים לא השתתפו כלל בתקרית, אלא הגיעו לאחר מכן רק כדי לראות. "כבר מתחילת התיק טענו שיש ראיות מזכות. לאחר לימוד החומר עלתה תמונה קשה של חקירות שב"כ מתישות אשר הובילו להודאות שווא של חלק מהנאשמים וזאת לצד מחדלי חקירה חמורים ביותר".
"אני שמח שבפרקליטות, לאחר זמן רב ורק לאחר הגשת ערר לעליון, הבינו כי מדובר בנאשמים חפים מפשע והסכימו לשחרורם ללא כל תנאי. התיק הזה ממחיש באופן ברור כי ישנו צורך ברוויזיה בכל הנוגע לאופן שבו נחקרים תיקים ביטחוניים. כולי תקווה כי בעקבות ממצאים אלה ייבחנו תיקים קיימים מחדש", הוסיף הסנגור.
מכתב האישום עולה כי ב-13 במאי, ששת הנאשמים נפגשו בשדרות ירושלים ביפו כדי לפגוע בעוברי אורח יהודים ולפגוע בבתי עסק בבעלות יהודית. הם התארגנו בקבוצת וואטסאפ המכונה "אח'באר עאגל יאפא אלערבייה" ("חדשות דחופות יפו הערבית"), שבה קרא אחד הנאשמים, מוחמד עיאש, לבצע מעשי טרור ואלימות. לפי החשד, הנאשמים ראו את החייל צועד עם הופעה צבאית חלקית, ריססו אותו בגז מדמיע ותקפו אותו בבעיטות בכל גופו. אחד הנאשמים רץ לעברו והטיח בחוזקה לבנה בראשו. החייל התמוטט ונפל ארצה, וגם אז המשיכו הנאשמים לתקוף אותו.
לאחר האירוע, כשהחייל שכב על גבו, מדמם וחבול בראשו, תיעד אותו אחד הנאשמים בסרטון והפיץ אותו. בסרטון הוא נשמע אומר ברקע: "הוא גמור אחרי שקיבל מכות, הוא גמור ולא יכול לזוז". בנוסף, תיעד הנאשם את פינוי החייל בניידת טיפול נמרץ. ההתנפלות הפסיקה רק כשעוברי אורח שחלפו במקום נחלצו לעזרת החייל והזעיקו את כוחות ההצלה. החייל סבל משבר בגולגולת והובהל לבית החולים לניתוח בראשו. הוא נזקק לאשפוז ושיקום ממושך.
הנאשם שצילם את האירוע, שלח יומיים לאחר מכן הודעה בקבוצת וואטסאפ שבה שיבח את גדודי עז א-דין אל קאסם של חמאס.