ג'ורג' סנטוס, שנבחר בנובמבר לראשונה לבית הנבחרים בארה"ב, הודה אתמול (יום ב') ששיקר בנוגע להשכלתו ולעבר המקצועי שלו במהלך הקמפיין שניהל בניו יורק. "החטאים שלי מייפים את הרזומה שלי. אני מתנצל", אמר הרפובליקני בן ה-34 בראיון לניו יורק פוסט.
סנטוס, הומו מוצהר ובנם של מהגרים ברזילאים, ניצח בחודש שעבר את יריבו הדמוקרטי באחד ממחוזות הבחירה בניו יורק. הרזומה השקרי שלו הופיע באתר הוועידה הרפובליקנית הלאומית.
בקורות חייו של סנטוס נכתב שהוא סיים ב-2010 את לימודי הכלכלה במכללה היוקרתית "ברוך קולג'" בניו יורק, ובהמשך עבד בשניים מהבנקים המובילים בוול סטריט: סיטיגרופ וגולדמן סאקס. בתחקיר של ניו יורק טיימס, שבחן את הרזומה המרשים של סנטוס (רזומה שסנטוס התגאה בו בקמפיין), נכתב שנציגים משני הבנקים נשאלו עליו – ובתום בדיקה אמרו שאין תיעוד שהוא עבד אצלם. בנוסף אין שום הוכחה שסטודנט ששמו ג'ורג' סנטוס סיים את לימודיו ב"ברוך קולג'" ב-2010.
"לא סיימתי את הלימודים בשום מוסד להשכלה גבוהה", הודה אתמול סנטוס בראיון לניו יורק פוסט. "אני נבוך ומצטער על ייפוי הרזומה שלי. אני מודה בזה. אנחנו עושים דברים מטופשים בחיים".
בנוסף הודה הפוליטיקאי הרפובליקני הצעיר כי הוא לא עבד בסיטיגרופ ובגולדמן סאקס. הוא ציין שחברת השקעות שבה היה סגן הנשיא הייתה בקשרים עסקיים עם שתי החברות האלה.
באתר הקמפיין של סנטוס נכתב שהוא נכד ליהודים ש"ברחו מרדיפת היהודים באוקראינה, התיישבו בבלגיה ונמלטו פעם נוספת מרדיפה במהלך מלחמת העולם השנייה". בראיון לניו יורק פוסט אמר סנטוס שסבתו הייתה יהודייה והתנצרה והדגיש: "מעולם לא טענתי שאני יהודי, אני קתולי".
סנטוס רץ לראשונה לקונגרס ב-2020 והפסיד. ב-2022 ניצח את יריבו הדמוקרטי בניו יורק, במחוז בחירה שכולל חלקים מקווינס ולונג איילנד. "סנטוס שיקר למצביעים במחוז הבחירה שלו", אמר רוברט זימרמן, יריבו הדמוקרטי. "הוא הפר את אמון הציבור כדי לזכות במשרה ציבורית ולא מגיע לו לייצג את לונג איילנד וקווינס". הדמוקרט אמר שסנטוס "לא כשיר לתפקיד ציבורי וצריך להתפטר", והוסיף שוועדת האתיקה של בית הנבחרים צריכה לחקור אותו, וגם ועדת הבחירות הפדרלית.
"אני לא פושע", אמר סנטוס לניו יורק פוסט כשהודה ששיקר לגבי קורות החיים שלו, והצהיר כי בכהונתו בקונגרס הוא מתכוון לקיים את ההבטחות לבוחרים בקמפיין שניהל בניו יורק.