אירוע חריג, בימים הראשונים למלחמה: טיסת אל על שהמריאה מישראל לפלורידה ב-9 באוקטובר, יומיים לאחר מתקפת חמאס, סטתה ממסלולה וטסה מעל פאתי צור שבדרום לבנון, ובמזל הגיעה לבסוף ליעדה בשלום.
1 צפייה בגלריה
מטוס אלעל בטיסה לפלורידה סטה מהמסלול וטס מעל פאתי צור בלבנון
מטוס אלעל בטיסה לפלורידה סטה מהמסלול וטס מעל פאתי צור בלבנון
המסלול שעשה מטוס אל על
הכותרת
האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?
29:33
לאור העובדה שמדובר היה באירוע מסוכן ורגיש, בחרנו ב-ynet להיעתר לבקשת סמנכ"ל המבצעים באל על שלא לפרסם זאת בסמיכות לפרוץ המלחמה. נציין כי הקווים האוויריים שפעלו מאז 7 באוקטובר היו בעיקר של חברות תעופה ישראליות, כשאל על בראשן. בחברה המשיכו לטוס ליעדים באירופה, ארה"ב, דרום אפריקה והמזרח הרחוק, בעוד יתר החברות ביטלו טיסות לישראל.
מאל על אז נמסר ל-ynet כי הסיבה העיקרית לסטיית הטייס נבעה בשל תנאי מזג אוויר קשים שאילצו אותו לטפס לגובה של 24 אלף רגל מעל לבנון בפאתי העיר צור, והוסיפו כי הם מקווים שאל על "לא תיאלץ לבצע סטייה כזו יותר בזמן הקרוב והרחוק בצל המלחמה".
גורמים בכירים ציינו כי המקרה ייחקר וייבדק לעומק הן מול הטייס והן מול הבקר שהיה במשמרת, ויופקו לקחים על מנת להימנע מתרחיש כזה גם בעתיד.
הערב מסרה חברת התעופה: "בימי הלחימה הראשונים נוצר צורך מבצעי לשנות את הנתיבים הקיימים, מטעמים ביטחוניים לא נוכל לפרט מעבר. נדגיש כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לביטחון הנוסעים והצוות וכי אל על שמה בראש סדר העדיפות את בטיחות הנוסעים וביטחונם".