ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בצהריים (יום שני) בישיבת סיעת יש עתיד את ממשלת הליכוד בעקבות הפרעות בחווארה, שזכו לתמיכה של כמה מחברי הקואליציה ובראשם צביקה פוגל מעוצמה יהודית. "נתניהו והליכוד הקימו ממשלה עם אנשים שהלכו בתהלוכות ושרו 'שיישרף לכם הכפר', אז עכשיו האנשים האלה שרפו כפר", אמר. "במקום שכוחות הביטחון ירדפו אחרי הרוצחים של הלל ויגל, הם צריכים להתעסק עם טרור יהודי".
לדברי לפיד, "מה שקרה בלילה זו אנרכיה גמורה. האנרכיה הזו נוצרת כי בממשלה הזו לכל אחד יש מדיניות משלו. לבן גביר, שר הטיקטוק והפיתות, יש מדיניות אחת, לסמוטריץ', הזרוע המדינית של נערי הגבעות, יש מדיניות שנייה, לגלנט יש מדיניות שלישית ונתניהו חלש ולא מצליח להעמיד אותם במקום. מה שקרה בלילה זו אנרכיה גמורה. המחבלים מרימים ראש, והצבא מבולבל".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בישיבת סיעה
יאיר לפיד בישיבת סיעה
"אם להדליק אבוקה בכביש זה אנרכיסטים, איך נתניהו יקרא לשורפי כפר?". לפיד
(צילום: יואב דודקביץ)
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה של המחנה הממלכתי
ישיבת סיעה של המחנה הממלכתי
"חלקים בממשלה נותנים דלק לטרור". גנץ
(צילום: יואב דודקביץ)
לפיד אמר כי הפרעות בחווארה הפריעו לכוחות הביטחון לפעול נגד המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני קודם לכן. "ראש הממשלה קרא 'אנרכיסטים' לאנשים שהדליקו אבוקה על כביש בתל אביב בלי לסכן אף אחד", תקף. "איך בדיוק הוא קורא למאות טרוריסטים יהודים ששורפים כפר שבו חיים נשים וילדים וזקנים ויורים לעבר עיתונאים שממלאים את תפקידם?".
"חודשיים אחרי הקמת ממשלת הימין על מלא, היקף הפיגועים הולך וגדל. הצבא מבולבל ולא מבין את שרשרת הפיקוד. ממשלת ישראל - איבדתם שליטה. לא מנעתם פיגועים, אתם לא מצליחים לעצור את הטרור, אתם כישלון בטחוני. מעולם לא הייתה בישראל קואליציה שבה נתנו גיבוי לטרור במקום לכוחות הביטחון. אם הם לא יטפלו ביד קשה בטרוריסטים היהודים מחווארה, אין בטחון ואין יותר שלטון חוק במדינת ישראל".
"בכל תולדות מדינת ישראל לא הייתה ממשלה שזרעה כל כך הרבה כאוס, מהומה וכישלון תוך פחות מחודשיים", הוסיף. "מרסקים את הביטחון, מרסקים את הכלכלה, מרסקים את הדמוקרטיה, מרסקים את עצם הרעיון שאנחנו עם אחד".
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר בישיבת סיעתו: "הכתובת למה שקרה אתמול בחווארה רוססה על הקיר במשרד ראש הממשלה ב-29 בדצמבר האחרון. בימים אלו אין ממשלה בישראל. יש כאוס. נאשמים בטרור ומסיתים יושבים בשולחן הממשלה והקבינט בחסות נתניהו, ופוגעים באינטרסים הביטחוניים העמוקים של ישראל. איזה שר ביטחון היה אמור לטפל בנעשה בשטח? שר הביטחון הכללי, שר הביטחון האלטרנטיבי, או ראש הממשלה כשר הביטחון המגשר ביניהם? סמוטריץ' על פינוי אביתר וגלנט על ציד המחבל".
גנץ אמר עוד: "ככה לא נלחמים בטרור, ככה יוצרים אנרכיה. אני מאוד מוטרד שאסון ביטחוני בפנינו, וחלקים בממשלה נותנים דלק לטרור. מילים מובילות למעשים, ומעשים מובילים למעשים קשים יותר. נתניהו שמעגל פינות מדרדר אותנו למציאות ביטחונית קשה ומסוכנת. בממשלת ישראל ובקואליציה יושבים אנרכיסטים שמבעירים את השטח ומולם ניצב מנזר השתקנים של נתניה. גלנט, דיכטר, יולי, ישראל, ניר ואחרים. זה לא אתם. השמיעו קול".