תושבי הרחוב השקט בשכונת אחוזת הנשיא ברחובות עדיין המומים מפיצוץ המטען ברכב שהרעיד את בניין המגורים בשעות הבוקר המוקדמות - וכתוצאה מכך נפצעו אישה בהיריון כבת 30 ובתה בת השנה וחצי באורח בינוני וקל.
במשטרה הבהירו שלאישה עצמה אין קשר לעולם הפשע, אך הדגישו שכל כיווני החקירה נבדקים - מטעות בזיהוי ועד לאפשרות שבעלה של האישה מזוהה כמקורב לחבר בארגון פשיעה כלשהו. זהו מטען החבלה השלישי שמתפוצץ בשלושת השבועות האחרונים באזור השפלה, ובמשטרה בודקים כעת אם קיים קשר לפיצוץ המטען בחתונתו של ראש ארגון הפשע עמוס לביא דקות לפני החופה בתחילת החודש, ולפיצוץ הרכב שאירע בנס ציונה בשבוע שעבר.

5 צפייה בגלריה
הזירה ברחובות
הזירה ברחובות
הרכב שבו התפוצץ המטען
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
הזירה ברחובות
הזירה ברחובות
הסל-קל שנותר בזירה
(צילום: נדב אבס)
מטען החבלה שהוצמד הבוקר לג'יפ ה-BMW לא היה גדול, אך הנזק שנותר במקום העיד על עוצמת הפיצוץ שהתרחש דקות לפני 08:00, כשילדי השכונה עוד עושים את דרכם לבית הספר.
אחד מאנשי ההצלה שהוזעקו למקום סיפר ל-ynet כי הפעוטה נפצעה קל מאוד כתוצאה מההדף, ובזכות העובדה שהסל-קל היה במושב האחורי. הוא שחזר כי בזמן שטיפלו באם הפצועה שזעקה לעזרה, הספיקו להעביר את הפעוטה לאב שהגיע בריצה למקום.
גורם משטרתי אמר הבוקר כי אי אפשר להגדיר את רצף הפיצוצים בשפלה כחציית קו אדום. "כשמפעילים מטען על אישה ופעוטה ברכב זו כבר מלחמה ללא כללים, המזל הוא שהמטען לא היה גדול", אמר.
אמה של האישה אמרה בבית החולים קפלן: "ברוך השם הניתוח הסתיים בשלום, ומזל שלא קרה כלום לבת הקטנה. זו טעות בזיהוי". האם של האב טענה כי מדובר ברכב חדש, והפיצוץ אירע מכיוון שטרם החליפו בעלות עליו: "הבן שלי עשה בעבר שטויות, אבל לא דברים גרועים. למי שעשה את זה אין לב".
החקירה הועברה לטיפול היחידה המרכזית של משטרת מחוז המרכז, שחוקרת גם את הפיצוץ בחתונתו של לביא ואת המטען בנס ציונה. החוקרים מתמקדים כעת בעיקר במישור המודיעיני, ועדיין לא ידוע אם ישנו קשר בין הפיצוצים או שמדובר בעליית מדרגה בהשתוללות הפשיעה ברחובות.
5 צפייה בגלריה
הזירה ברחובות
הזירה ברחובות
חבלנים הוזעקו כדי לשלול חשד למטען נוסף
(צילום: קובי קואנקס)
5 צפייה בגלריה
הזירה ברחובות
הזירה ברחובות
(צילום: נדב אבס)
אנשי המעבדה לזיהוי פלילי שלפו מהרכב את הסל-קל של הפעוטה וחיפשו את שרידי המטען, ונכון לעכשיו, במשטרה טרם פענחו אם מדובר במטען עם מנגנון השהיה או שהופעל בשלט רחוק.
במשך שעות המשטרה חסמה את היציאה מהחנייה גם לדיירים שביקשו לצאת לעבודה. גם הרחוב עצמו נחסם לתנועה כדי שחוקרי וחבלני המשטרה יסיים לסרוק את כל המכוניות כדי לשלול חשד למטען חבלה נוסף.
חיה דולב, שמתגוררת בקומה ה-21 של בניין המגורים הסמוך לזירה, חשבה בהתחלה שהפיצוץ העז התרחש כתוצאה מתאונת עבודה. "מי חושב על מטעני חבלה או משהו פלילי ברחוב שלנו? מיד בוואטסאפ של הבניין מישהו אמר שמדובר במטען". שכן נוסף שלא רצה לחשוף את שמו תיאר את הפיצוץ כמו "טיל שנוחת בבית", כלשונו. "מפחיד לחשוב שילדים הלכו לבית הספר על המדרכה ועמדו ליד הרכב שהתפוצץ. המשטרה חייבת לשים לזה סוף, רק לפני כמה חודשים חיסלו את אלדד פרי ואחר כך הגיע מטען החבלה באולם אירועים. עכשיו זה אצלנו מתחת לבניין".