5 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת הירי בפוריידיס, הערב
שני אירועי אלימות חמורים תוך פחות משעה: עלאא מרעי (34), העוזר של ראש מועצת פוריידיס, נורה אמש (חמישי) בסמוך לאולם חתונות ביישוב, ומת מפצעיו בבית החולים הלל יפה בחדרה. על פי החשד מדובר ברצח. זמן קצר לפני כן, צעיר כבן 20 נורה על רקע פלילי ונפצע באורח קשה מול ביתו ברחוב שאול המלך בגן יבנה, ופונה לבית החולים אסותא באשדוד. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת הירי בגן יבנה.
עלאא מרעיהנרצח, עלאא מרעי
מחקירה ראשונית של הרצח בפוריידיס עולה כי מרעי, אבא לילד בן 5 ותינוקת בת 4 חודשים, היה יחד עם ראש המועצה בעת שהם יצאו מחתונה - ואז נורו לעברם יריות שפגעו בו. ראש המועצה עצמו הצליח להימלט ולא נפגע.
הדיווח על הירי בפוריידיס התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 22:47, ואילו הדיווח על הירי בגן יבנה התקבל בשעה 22:00. חובשת רפואת חירום במד"א אור לרנר, שהגיעה לזירה בגן יבנה, סיפרה כי "הפצוע שכב על המדרכה כשהוא בהכרה וסובל מפציעת ירי קשה בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים בניידת טיפול נמרץ של מד"א כשמצבו קשה ולא יציב".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בפוריידיס
זירת הרצח בפוריידיס
סמוך לאולם חתונות. זירת הרצח בפוריידיס
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת הירי בפוריידיס, אמש
מקרי הירי בפוריידיס הם לא מעטים, כשרק לפני כמה ימים נורה גבר ביישוב בדרך חזרה מחתונה של חבר - ונפצע באורח קשה. השבוע גם ירו לעבר רכבו של חבר המועצה נביל פחמאוי, ללא נפגעים. זו הפעם השנייה בחודש וחצי בה נורו יריות לעבר רכבו של פחמאוי, ובשני המקרים לא דווח על מעצרים. בחודש שעבר, ירו ביום אחד לעבר בית שבו מתגוררת קשישה בת 90, לעבר מסעדה ולעבר שני רכבים.
רק אתמול בבוקר נורה למוות סאמר נאסר בן ה-25 ברחוב בעיר טירה שבשרון. המשטרה פתחה בחקירה, ולפי הערכות היעד לחיסול היה אדם אחר. מדובר ברצח הרביעי בחברה הערבית תוך פחות מיממה.
5 צפייה בגלריה
סאמר נאסר הנרצח מטירה
סאמר נאסר הנרצח מטירה
סאמר נאסר, שנרצח הבוקר בטירה
5 צפייה בגלריה
  שלושה נרצחים בתוך שעות אמש. אלקאדר עואיסי, אבו הלאל וואני
  שלושה נרצחים בתוך שעות אמש. אלקאדר עואיסי, אבו הלאל וואני
שלושה נרצחים בתוך שעות אמש. אלקאדר עואיסי, אבו הלאל וואני
שלשום בערב נרצחו שלושה גברים תוך שעות בנצרת, ביישוב עארה ובשפרעם. בנצרת נורה למוות תושב העיר עבד אלקאדר עואיסי (22). הוא פונה במצב אנוש לבית החולים האנגלי בעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות הרצח, טרם נעצרו חשודים. הקורבן הוא אחיינו של סגן ראש העיר נצרת מוחמד עואיסי, שבנו רואיד (25) נרצח לפני שלושה חודשים.
ביישוב עארה נורה למוות יוסף אבו הלאל (54). בשעה 20:13 התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון דיווח על הירי. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך כדי פעולות החייאה, אולם גם במקרה זה נאלצו הרופאים לקבוע מוות. חקירה ראשונית של המשטרה העלתה כי לעבר הקורבן נורו יותר מ-27 קליעים.
בשפרעם נרצח אמיר וני (39), בעל אטליז שהתגורר בעיר. הקורבן, שנורה בכל חלקי גופו, פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה תוך כדי מאמצי החייאה, אך הרופאים בחדר המיון נאלצו לקבוע את מותו. במשטרה ציינו כי פתחו בסריקות לאיתור חשודים במעשה.
פורסם לראשונה: 23:37, 13.07.23