רק לפני שנתיים הקימה משפחת בסון את פינת ההנצחה הצנועה ביער חוף הכרמל לבנם גל ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן, וכבר אלמונים הספיקו להשחית אותה בשלוש הזדמנויות שונות. בני המשפחה, שחוזרים פעם אחר פעם למקום כדי לשפץ ולשקם, קראו למדינה להתערב ולדאוג לאנדרטה שהקימו.
"זה חלק ממפעלי ההנצחה שאנחנו עושים עבורו ולהנצחת שמו", סיפר היום (שני) בן בסון, אחיו של גל, לאולפן ynet. "אנחנו פועלים בכל הנוגע לחיבורים עם מטיילים, עם נוער, בתחום החינוך ובארגון שירות משמעותי בצה"ל, והמקום שהקמנו באזור כהרם מהר"ל ביער חוף הכרמל סובל מוונדליזם חוזר ונשנה", אמר.
2 צפייה בגלריה
עמדת ההסברה על גל בסון ז"ל
עמדת ההסברה על גל בסון ז"ל
עמדת ההסברה על גל בסון ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בפעם הראשונה עמדת ההסברה הושחתה, בפעם השנייה היה זה העמוד הסולרי ובפעם השלישית פגעו אלמונית בשלט נירוסטה עם שמו של גל. "זה הגיע למצב די אבסורדי", אמר האח. לדבריו, על אף שהוגשה תלונה במשטרה, קשה מאוד לגלות מי עומד מאחורי זה - אך הוא מעריך שמדובר בתושבים מפורדיס או מטיילים בשביל ישראל. "בכל פעם שאנחנו באים לשם אנחנו רואים את ההשחתה הזאת, ובכל פעם באיזשהו מקום אחר", אמר.
"שני שלטים מזכוכית נשברו, בפעם השלישית אמרנו שנשים משהו שאי אפשר לשבור - וגם אותו הצליחו להרוס", הוא הוסיף. "חרטנו על הסלע 'בשביל גל בסון', אז הם עברו לעמדת המסבירן, שאחת לחודש משחיתים אותה. את העמוד הסולרי מפילים אחד לחודשיים, ואנחנו כל הזמן מחפשים מקום אחר לשים אותו כדי שלא יעשו זאת".
בסון התעקש כי "יש כאן ניסיון למחיקת הזהות, וזה עובר דרך המקומות האלה, שהכי כואבים לנו. המקומות שאנחנו מנציחים את זכר חללינו שנהרגו בהגנה על המולדת - ובזה הם פוגעים". הוא אמר כי הוא מצפה מהמדינה לקבל אחריות על האנדרטה משום שאמור להיות לה אינטרס בכך. "לא רק שזו פינת הנצחה, זה נועד לשמש את הציבור הרחב, למטיילים על שביל ישראל", אמר בסון. "יש כאן פינת חמד מקסימה שהקמנו בשביל הציבור, לא בשביל עצמנו. זה פשוט כואב לראות מה עושים עם זה.
2 צפייה בגלריה
 גל בסון ז"ל
 גל בסון ז"ל
גל בסון ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"הייתי מצפה מהמדינה לקחת יוזמה ולטפל בדיוק בדברים האלה", הוא הוסיף. "לא ייתכן שנעשה כאן ניסיון למחיקת הזהות היהודית והמדינה פשוט תעמוד מהצד ותתן לזה לקרות. פשוט ככה". על הפנייה למשטרה אמר בסון כי השוטרים הגיעו אחרי שהוגשה תלונה, אך אין להם יותר מדי מה לעשות: "בסוף מדובר באיזה בחור שמניף סלע ושובר, ואי אפשר לקחת טביעות אצבעות ואי אפשר להוכיח שום דבר. זה מקום שקשה גם להגיע ולצלם. נשאר רק להמשיך ולא לוותר, ופעם אחר פעם לתקן את מה שהורסים".