ועידת "האנשים של המדינה" מאורגנת על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" בשיתוף נותני חסות
בתמרון הקרקעי ברפיח, בחילופי האש בצפון מול חיזבאללה, בשולחן המשא ומתן על עסקת חטופים בקהיר: ישראל נמצאת ביום ה-215 למלחמה, שעדיין רחוקה מסיום. יו"ר ומייסד תנועת הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, ניסה להסביר בריאיון בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" כיצד הופכים את המשבר שאליה נקלעה המדינה מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר - לניצחון.

2 צפייה בגלריה
אמיר אביבי בוועידת "האנשים של המדינה"
אמיר אביבי בוועידת "האנשים של המדינה"
"שלושה חודשים מדברים עם חמאס, ולא קורה כלום". אביבי בוועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: יריב כץ)
"הכניסה שלנו לרפיח, השתלטות מוחלטת על כל העיר, היא המפתח לאותו ניצחון שאנחנו מחכים לראות ברצועת עזה", אמר אביבי בפתח דבריו. הוא סבור כי גם הדרך לשחרור החטופים תלויה בפעולה ברפיח: "שלושה חודשים אנחנו מדברים עם חמאס ולא לוחצים אותו צבאית, ולא קורה כלום. סינוואר לא ישחרר אף אחד עד שהחבל לא יהיה כרוך סביב צווארו, ולכן הדרך היחידה גם לשחרר את החטופים וגם להכריע את חמאס - היא כניסה מסיבית של צה"ל לתוך רפיח".
אז, לדבריו, עשויים להיות שני תרחישים. "ברגע שסינוואר יבין שזה הסוף, הוא יגיד 'עצרו, תני לי לצאת מפה, קחו את החטופים, רק תנו לי לצאת בחיים', והוא ייצא החוצה, ואז ישראל תקבל את כל החטופים וגם תסכים שהנהגת חמאס תצא". מנגד, הוא אומר, "אם הוא הולך עד הסוף, ובאמת רוצה להילחם עד הכדור האחרון, אז נצטרך להתנהל בשחרור צבאי של החטופים - עם כל המשמעות והמורכבות של זה".
אביבי התייחס ללחץ לסיום המלחמה כדרך לשחרור החטופים. "משמעות סיום המלחמה היא שחמאס תוך כמה חודשים ספורים משקם את עצמו, ואז אנחנו חוזרים ל-6 באוקטובר. לא רק שהוא ישקם את עצמו, הוא יהיה עוד יותר חזק משהיה קודם, ואז נחווה תבוסה מטורפת וזה ישבור את החברה הישראלית". לדבריו, סיום המלחמה "אינה אופציה": "יש רק אופציה אחת, ניצחון מכריע ומוחץ על חמאס, ומשם העתקת הכוחות צפונה לגבול הצפון והצבת אולטימטום מאוד ברור: או שחיזבאללה נסוג מדרום לבנון, או כניסה וחיסול חיזבאללה והחזרת הביטחון לתושבי הצפון".
2 צפייה בגלריה
אמיר אביבי בוועידת "האנשים של המדינה"
אמיר אביבי בוועידת "האנשים של המדינה"
"ברפיח היכולות, ההנהגה, החטופים, ושם העסק יוכרע"
(צילום: יריב כץ)
כשנשאל לגבי ה"ניצחון המוחלט" שהבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאם אינו בגדר מכירת אשליות לציבור, השיב: "רצועת עזה זה שטח קטן. ראינו איך הבאנו הכרעה בצפון הרצועה. חטיבת חאן יונס הוכרעה לחלוטין. עכשיו נשאר מקום אחד שהוא בעצם המפתח - רפיח. שם כל היכולות, שם ההנהגה, שם החטופים ושם העסק יוכרע". ולא רק עניין החטופים, לדברי אביבי, הוא שצריך לעניין את הצבא ברפיח: "יש מעל שלושים מנהרות שמחברות בין מצרים לרפיח. אמצעי לחימה, ידע, נשק, הכול נכנס לשם. חייבים לסגור את הדבר הזה, אחרת לא נוכל לוודא שלא תהיה התעצמות מחודשת בעזה".
אביבי סבור שהעימות מול האמריקנים, ששיאו בבלימת משלוחי נשק, מציב את ישראל ברגע "בן-גוריוניסטי". "מדינת ישראל צריכה להגיד לאמריקנים, 'אנחנו מאוד מעריכים את מה שעשיתם בשבילנו, אבל אנחנו צריכים לדאוג לביטחון הלאומי ולקיום שלנו'. כשאנחנו נראה אחדות, כשהקבינט יעמוד כולו ויגיד לאמריקנים 'אתם לא תסכנו את הקיום שלנו', אנחנו ננצח. הם יכבדו את זה וימשיכו לתמוך בנו ויעזרו לנו להתמודד גם עם הזירה הצפונית".
אביבי שיתף לגבי הפעילות של תנועת "הביטחוניסטים", שלדבריו, מקיימת עבודה צמודה עם הדרג המדיני, כולל פגישות עם רה"מ נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. "אני מרגיש שהשפענו מאוד. יש לנו פעולה נרחבת בוושינגטון, באיחוד האירופי, פגישות עם דיפלומטים. מנסים להעביר את המסרים שמסבירים מהם צרכי הביטחון הלאומי של ישראל".