הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה נפגשו אחר הצהריים (יום ד') והחליטו ללחוץ על ישראל באמצעות הפעלה הדרגתית של פעולות הסלמה במתווים המוכרים, כמו הפרחת בלוני תבערה, "יחידות הטרדה ליליות" וחיתוך גדר הגבול. במקביל הוחלט על קיום עצרת המונית לציון "יום שריפת מסגד אל-אקצא" ליד אחד ממוקדי המחאה הסמוכים לגדר בצפון הרצועה.
2 צפייה בגלריה
כיבוי שריפות ליד ניר עם
כיבוי שריפות ליד ניר עם
כיבוי שריפות מבלוני תבערה ליד ניר עם
(צילום ארכיון: AFP )

חמאס ושאר הפלגים מקווים כי צעדי ההסלמה המתוכננים, שנראה כי יופעלו בצורה זהירה לאורך הימים הבאים, ילחצו על ישראל ועל המתווכים להגיע להסכמות לגבי ההסדרה ברצועת עזה. מדובר בעיקר על הסכמות באשר להעברת המענק מקטאר, כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה, אחרי שהכסף לא נכנס לרצועה כבר יותר משלושה חודשים.
בימים האחרונים חלה התקדמות בין שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, לבין קטאר, ולפי הסיכום המענק יועבר למשפחות נזקקות על-ידי האו"ם. המכשול העיקרי הוא שהמענק לא יוכל לכלול את תשלום משכורותיהם של פקידי ממשל חמאס בעזה - כמה מיליוני דולרים בכל חודש.
שלשום נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר אזור שדרות, לראשונה מאז מבצע "שומר החומות" במאי, ויורטה על-ידי כיפת ברזל. למרות הצהרות קודמות ולפיהן תהיה תגובה חריפה על כל ירי - ישראל טרם הגיבה.

בינתיים, מצרים מפעילה לחץ כבד על הצדדים להגיע להסכמות להסדרה ולרגיעה מחודשת. ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל הגיע לישראל ונפגש מוקדם יותר היום עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ בנוגע למאמצי ההסדרה.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "השניים שוחחו על היבטים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים ביחסי ישראל-מצרים. כמו כן, נידון נושא התיווך המצרי במצב הביטחוני מול רצועת עזה. בשם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הזמין שר המודיעין המצרי את ראש הממשלה בנט לביקור רשמי במצרים בשבועות הקרובים".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט נפגש עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל
נפתלי בנט נפגש עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל
נפתלי בנט עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל, היום
(צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
כאמל יצא מפגישתו בישראל לרמאללה ונועד גם עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן במוקטעה.
ישראל מצידה החלה בימים האחרונים לתת שורה של הקלות במעברי הסחורות ובתנועת אנשים מרצועת עזה, אך עיקר המכשול הוא סביב המבוי הסתום בנוגע למענק הקטארי. בישראל עדיין מתעקשים שלא להכניסו במתכונתו הקודמת, במזומן. בימים האחרונים סירבה הרשות המוניטרית הפלסטינית להכניס את המענק באמצעות סניפי הבנקים שלה ברצועת עזה משום שהיא חוששת שאותם בנקים יהיו חשופים לתביעות בינלאומיות בגין מימון וסיוע לטרור.