שני שרים מהממשלה הקודמת הסתדרו היטב בניו יורק: אחרי שאסף זמיר, שר התיירות לשעבר, מונה לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק - אחת השליחויות הדיפלומטיות הנחשקות - שר הרווחה לשעבר איציק שמולי, בעבר מראשי המחאה החברתית בישראל - צפוי להתמנות לנציג בישראל של הפדרציה היהודית של ניו יורק – הפדרציה היהודית הגדולה והעשירה בארה"ב. כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
איציק שמולי התחתן ניו יורק בן זוגו ערן לוי
איציק שמולי התחתן ניו יורק בן זוגו ערן לוי
שמולי ובן זוגו. התחתנו בניו יורק
שמולי אמור להחליף בתפקידו את אורי לוונטר רוברטס ששימש נציג הפדרציה בישראל בשנים האחרונות. לפי הערכות של גורמים שונים שכרו של שמולי צפוי לעמוד על בין 250 ל-300 אלף דולר בשנה. הפדרציה גיששה אצל כמה אנשים בארץ ואחרי תהליך מיון ארוך עומדת להחתים את שמולי.
הפדרציה מייעדת את שמולי להיות "לוביסט העל" שלה בישראל, שישפיע על האג'נדות שלה בפעילות הפילנתרופית מול ישראל, וימליץ לה להיכן לנתב את סכומי הסיוע הנדיבים לפעילויות רווחה ופעילויות חברתיות שונות בישראל – 50 מליון דולר תרומות בשנה - נושא שמוכר היטב לשמולי מתפקידו הקודם כשר הרווחה. שמולי אישר שהוא במגעים עם הפדרציה אך טען שהעניין טרם נסגר, ומהפדרציה לא התקבלה כל תגובה לפנייתנו.
בתוך כך, שמולי התחתן בסוף השבוע בניו יורק עם בן זוגו ערן לוי וזאת לאחר שלפני כמה ימים נולד להם בארה"ב התינוק עברי בהליך פונדקאות. שמולי כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ערן יקר שלי, אומנם לא ממש חיכינו לאישור של אף אחד ובטח מתישהו התעודה הזו תהיה במגירה או על הקיר.. אבל יש משהו ממלא ומרגיע, מלא שמחה ואושר, שהדבר הכי טוב שיכולתי לבקש לעצמי יישאר לצדי לכל החיים. תודה על עשור מדהים ומרגש, על הקן המיוחד שהקמנו עם שני קטנטנים- נבו ועברי, ושלושה חתולים. תודה על אינספור רגעים טובים ובלתי נשכחים, ועל כך שאתה נמצא שם תמיד- חכם וטוב לב ורגיש, כשצריך. תודה מראש, גם על כל מה שעוד יבוא בזכותך בעשורים הבאים. אני אוהב אותך".