בית משפט השלום בירושלים האריך בצהריים (שישי) את מעצרו של בן ה-27, החשוד ברצח אמו בעשרה ימים. הוא הודה ברצח כבר במקום, סיפר כי דקר את אמו בגלל ויכוח שהתפתח ביניהם. "יש לי כעס עליה, נטפלה אליי במשך 27 שנה", אמר בבית המשפט.
עורך דינו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד מיכאל עירוני, אמר בבית משפט השלום בירושלים כי ימי המעצר הנוספים הוסכמו עם המשטרה, וציין כי הוא יועבר להסתכלות פסיכיאטרית. במהלך הדיון החשוד הרים את קולו ופנה לשופטת בשאלות: "באיזו שעה הגיעה המשטרה? עכשיו אני הולך לפסיכיאטר?".
3 צפייה בגלריה
החשוד ברצח אמו בבית שמש בבית המשפט
החשוד ברצח אמו בבית שמש בבית המשפט
הודה בחקירה. החשוד מגיע לבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
החשוד ברצח אמו בבית שמש בבית המשפט
החשוד ברצח אמו בבית שמש בבית המשפט
(צילום: גלעד כהן)
3 צפייה בגלריה
החשוד ברצח
החשוד ברצח
מחוץ לזירת הרצח
(צילום: שלו שלום, TPS)
הנרצחת הייתה גננת במקצועה וניהלה מעון משלה בביתה, אך השנה לא פתחה את שנת הלימודים בשל מגוריו של החשוד בבית. השכנים של המשפחה סיפרו כי הוא כבר אושפז בעבר - וכי התושבים סייעו לו כשהיה במצוקה. "אפשר היה לראות שהוא לא היה בטוב, ראו שהוא במצב נפשי קשה", סיפר יוסי כץ. "זו משפחה נהדרת, הרגשנו שיש פה משהו שעלול להיגמר רע, אבל לא יכולנו לעשות כלום כי אמרו שהבחור מטופל. הכתובת הייתה על הקיר". שכן בשם אבי אמר כי כבר אתמול ביקש ממנו החשוד סיגריות ואמר שאמו לא מוכנה לקנות לו. למרות שבשכונת המגורים כולם ידעו על הרקע שלו, בעיריית בית שמש ציינו כי הוא לא היה מוכר לרווחה.
הדיווח על הרצח התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 09:36. החובש משה הלל סיפר כי "כשהגענו למקום, ראינו אשה בשנות החמישים מחוסרת הכרה, עם סימני אלימות קשים. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה. הפציעות היו קשות מאוד ובתוך ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה". ליטל אש, הפרמדיקית שקבע את מותה של האם, ציינה כי "בני משפחה היו בבית והיו עוד סימני אלימות, סימנים שנראים כאילו היה מאבק בין השניים".