חיה כהן, אם חד הורית לנתנאל, נער אוטיסט בתפקוד נמוך מנתניה, פרסמה ביום חמישי פוסט ברשתות החברתיות שבו תיארה כיצד השניים סולקו יום לפני מבריכה במושב בית חירות שבעמק חפר, לאחר שלטענת מנהל הבריכה הקולות שהשמיע בנה הפריעו לשוהים במקום. "הוא לא הביע שום חמלה או הבנה למצב, וגם הציע לי לא להביא את הבן שלי לשם יותר", כתבה חיה בפוסט שזעזע רבים - והבוקר (ראשון) תיארה את השתלשלות האירועים בריאיון לאולפן ynet.
"נכנסנו לבריכה, שלא הייתה בתפוסה מלאה - היא הייתה חצי ריקה בגלל התו הירוק", תיארה. "הבן שלי שחה במסלול מתוחם, הוא לא הפריע לאף אחד ולא חדר למרחב האישי של אף אחד. אחרי רבע שעה ניגש אליי המציל ואמר שהוא מאוד מצטער, אבל הקולות של הבן שלי מאוד מפריעים. הסברתי לו שמדובר בנער אוטיסט ושהוא לא שולט בקולות שהוא מפיק, ושכשאוטיסטים מתרגשים או שמחים הם מפיקים קולות הנאה".
4 צפייה בגלריה
חיה כהן ובנה נתנאל
חיה כהן ובנה נתנאל
"הייתי בהלם, נדהמתי". חיה כהן ובנה נתנאל
(באדיבות המשפחה )
4 צפייה בגלריה
חיה כהן ובנה נתנאל
חיה כהן ובנה נתנאל
(באדיבות המשפחה )
"הוא לא נער רגיל, והוא לא יודע לווסת את עוצמות הקול שלו", הסבירה חיה. "גם היינו בבריכה רועשת והיו עוד קולות של ילדים ובכי של תינוקות, אין שום הבדל. לא הגעתי למקום שאני אמורה לשמור בו על השקט. אבל זה לא שכנע את המציל, והוא אמר שזה לא אותו דבר והקולות האלה מפריעים וצורמים. הייתי בהלם ודרשתי ממנו לדבר עם מנהל הבריכה, ואז הוא אמר לי שהוא גם מנהל הבריכה ושהקולות האלה מאוד מפריעים".
חיה תיארה את תחושת ההלם וההשפלה שהיא חוותה באותם הרגעים. "נדהמתי, מעולם לא זכיתי ליחס כזה, כי הבריכה זה הבילוי פנאי היחיד שאני לוקחת את נתנאל כל השנים האלו", אמרה. "18 שנה אני מגדלת אותו ומעולם לא נתקלתי בכזאת דרישה. ואז המציל אמר לי - 'אני מציע לך לא לחזור יותר לפה עם הבן שלך'. המשפט הזה גרם לי לפרוץ בבכי ולהעלות את הפוסט שהפך לכל כך ויראלי".
לטענתה, היא בכל מקרה אינה מעוניינת לחזור עוד למקום. "אני לא רוצה לחזור לשם, אני כל כך בטראומה שאני מעדיפה לפרנס אדם אחר. נתנאל קלט את הסיטואציה והבין שצריך לצאת מהמים בגלל שהוא צעק. אחר כך בדרך חזרה הוא לא הפסיק להגיד 'שקט דממה', כשראה אותי בוכה. לא יכולתי לשלוט על עצמי באותו הרגע. גם הכאיב לי שאנשים ראו אותי בוכה ולא התערבו, אף אחד לא התערב".
4 צפייה בגלריה
חיה כהן ובנה נתנאל
חיה כהן ובנה נתנאל
"כאב לי שאף אחד לא התערב". חיה כהן ובנה נתנאל
(באדיבות המשפחה )
4 צפייה בגלריה
חיה כהן ובנה נתנאל
חיה כהן ובנה נתנאל
(באדיבות המשפחה )
מנהל הבריכה קיבל נזיפה על התנהגותו ואף התקשר לחיה והתנצל, אך מבריכת בית חירות נמסר בתגובה למקרה כי הוא אינו הבין שמדובר בנער אוטיסט. "אנו מצטערים מעומק הלב על תחושותיה של האם, ומתנצלים על עוגמת הנפש - אולם מנהל הבריכה לא ידע ולא הבין שמדובר בילד אוטיסט, ולכן פנה אל האם לגבי הרעש", נמסר מהבריכה. "האם כעסה מאוד על עצם הפנייה והתפתח ויכוח. מנהל הבריכה מעולם לא אמר לאם שלא להביא את בנה יותר, כפי שטענה בפוסט שהעלתה. עם היוודע לה המקרה, הנהלת המושב השיבה לאם, לבקשתה, את דמי המנוי הנותר בחזרה, ואף הציעה לה להגיע עם בנה ללא תשלום עד סוף העונה. צר לנו על המקרה הזה שלא מאפיין ולו במעט את הבריכה ועובדיה".
על תגובת הבריכה הגיבה חיה: "אם הוא לא ידע שהבן שלי, מטר 90 עם זקן, הוא נער אוטיסט, למה הוא פנה אליי וביקש להפסיק עם הרעש? הוא הבין שמדובר בנער עם צרכים מיוחדים, אי אפשר היה להתעלם מזה. קצת כואב לי שהם לא מגנים את המקרה ולא לוקחים אחריות, ומוציאים אותי שקרנית, כי אין לי אינטרס לשקר. זה פוסט שנכתב מדם ליבי".