53 ימים חלפו מאז 7 באוקטובר, אבל תשעה ילדים ובני נוער עדיין מוחזקים בשבי חמאס. לאחר שארבע הפעימות הראשונות בעסקת החטופים כללו שחרור ילדים, אימהותיהן ונשים מבוגרות, אמש (שלישי) שוחררו נערה, אמה ושמונה נשים נוספות - חלקן צעירות יחסית. בחמש הפעימות הללו שוחררו עד כה 61 ישראלים, 19 בעלי אזרחות תאילנדית ובעל אזרחות פיליפינית. מספרם הכולל של החטופים עומד כעת על 146. אלו הילדים והנערים שעדיין בשבי, כבר 54 ימים:
3 צפייה בגלריה
מנגנון הגנה
מנגנון הגנה
מחכים לשחרור כל הילדים
(צילום: Ronen Zvulun / Reuters)
ליאם אור, בן 18 מרעים, הוא בן דודם של נעם ועלמה אור ששוחררו בפעימה השנייה. השניים שוחררו מהשבי - אבל אביהם דרור נשאר בידי המחבלים. האמא יונת נרצחה בטבח בבארי ב־7 באוקטובר. הבן הבכור יהלי (18) ששהה בצפון ניצל מהתופת.
האחים אריאל (4) וכפיר ביבס (10 חודשים). נחטפו מניר עוז יחד עם אמם שירי ואביהם ירדן. לקראת השחרור אתמול, בפעימה החמישית, נתבשרה משפחת ביבס שיקיריהם שוב לא ישוחררו. בעקבות ההודעה מאות בני אדם הגיעו עם בלונים כתומים למפגן תמיכה בבני המשפחה החטופים. "אנו מאושרים עבור כל המשפחות אשר התאחדו עם יקיריהם. לא נפסיק את המאבק להחזרתם ארצה של אהובינו תודה לכולם על התמיכה". גם בעולם עוקבים מקרוב אחרי עסקת החטופים, ותמונת כפיר הקטן שלא שוחרר התנוססה אתמול על שער ה"דיילי טלגרף" ובכותרת הראשית של ה"דיילי מייל".

3 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
איתי רגב (18, הרצליה) נחטף מהמסיבה ברעים. הוא אחיה של מיה רגב ששוחררה בפעימה השנייה. שניהם היו יחד במסיבה שממנה נחטפו לרצועה. מיה הייתה המשוחררת הראשונה מהחטופים מפסטיבל הנובה. עקב מצבה הרפואי המורכב של מיה, היא פונתה לסורוקה במצב בינוני. אחיה איתי נותר בשבי, עם חברם הטוב עומר שם טוב, שהגיע איתם למסיבה. לאחר השחרור אמרה האם מירית: "הלב שלי חצוי כי הבן שלי איתי עדיין בעזה בשבי החמאס. אני הולכת לחבק את מיה חזק חזק, לא נעצור עד שאיתי וכל החטופים יחזרו הביתה".
אופיר אנגל, בן 17 מרמת רחל, ביקר באותה השבת אצל חברתו יובל שרעבי בקיבוץ בארי. כשהמחבלים פרצו לבית המשפחה הם הפרידו בין הנשים והגברים ולקחו איתם את יוסי שרעבי, אופיר אנגל ועמית שני. סבא של אופיר, יוסף, סיפר: "אנחנו מאוד מקווים שהוא יגיע אלינו הביתה היום. 53 ימים אנחנו מחכים בקוצר רוח, מאז אותו יום שחור. המחבלים הוציאו את כל המשפחה מהבית. את הבנים העמיסו על רכב ואת הבנות השאירו בביתן. יובל עוד נתנה לאופיר יד, רצתה לעלות איתו לרכב – אבל המחבל גירש אותה".
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
אם המשפחה, בתושייה רבה, לקחה איתה את הבנות והן הסתתרו עד שכוחות צבא הגיעו לחלץ אותן. "אחרי 53 ימים טרופים של ציפייה. זה לא אנושי. בכל לילה אנחנו מקווים שהוא נמצא ברשימה - גם הלילה אני מקווה לקבל את ההודעה שהוא יחזור הביתה. יש לי ציפייה גדולה מאוד. בזכות האזרחות ההולנדית שיש לאופיר - אני יודע שהממשלה ההולנדית עושה מאמצים גדולים בניסיון להשיב אותו. הוא תלמיד תיכון, לומד בכיתה י"ב בירושלים. הוא צריך לגשת לבגרויות השנה, שחקן כדורסל מעולה. הוא חייב לחזור אלינו, כמה שיותר מהר, בריא ושלם", סיכם יוסף.
עמית שני, בן 16 מבארי, נחטף לעיני אמו ואחיותיו ששרדו את הטבח בקיבוץ. גלי טרשנסקי, בת 13 מבארי, נחטפה על־ידי המחבלים ואחיה ליאור (15) נרצח.
האחים עאישה (17) ובלאל (18) אל־זיאדנה. נחטפו מחולית יחד עם אחיהם הגדול חמזה ואביהם יוסף. קרוב משפחתם אמר אמש כי "בכל יום אנו מחכים לשמוע שלפחות אחד מהם ישוחרר ויחזור לחיק המשפחה, אבל לצערי אין שום דבר עדיין. אין לנו שום מידע על מצבם, כולנו חוששים ודורשים שהם ייכללו בעסקה הקרובה וישובו אלינו".

אחיו של יוסף אל-זיאדנה, עלי, דוד של עאישה ובלאל, סיפר בריאיון ל-ynet Live על התחושות נוכח העובדה שגם בפעימה החמישית בני המשפחה לא חזרו. "אנחנו מצטערים מאוד שזו כבר הפעימה החמישית ועדיין אין לנו אפילו חטוף אחד. קיבלנו את הרשימה אתמול בלילה, והבנו שאכן הם לא נמצאים בעשירייה.
"כולנו תקווה שיהיו בעשירייה הבאה, אנחנו חיים מעשירייה לעשירייה. יש לנו ילדה בת 16 וחצי ויש לנו את בלאל, אחיה בן ה-18, שניהם נכללים בקטגוריה של ההסכם בין ישראל לחמאס אבל משום מה הילדים שלנו עדיין לא יצאו. אנחנו מקווים לטוב ורוצים להישאר אופטימיים, אבל מפחדים שההפוגה תסתיים והילדים שלנו לא יחזרו".
המידע המתעדכן מתקבל על ידי המשפחות, או בידי גורם רשמי. חלק מהשמות לא מצוינים לבקשת בני משפחה. אם יש לכם מידע נוסף, פנו אלינו
פורסם לראשונה: 23:13, 26.11.23