בעוד שלושה שבועות יחלו הבחירות לנשיאות במצרים, ו-67 מיליון בעלי זכות בחירה יצביעו ביותר מ-10,000 קלפיות. מול הנשיא המכהן, עבד אל-פתאח א-סיסי, ישנם שלושה מועמדים, והנושא המרכזי במערכת הנוכחית הוא המשבר הכלכלי במדינה.
אחד המועמדים הוא ד"ר עבד א-סנד ימאמה, ראש מפלגת אל-ופד, ששימש בעבר ראש דיקן המכון למחקרים פוליטיים של המפלגה. לפי התקשורת המצרית, לפני כשבוע הצהיר ימאמה כי תוכנית הבחירות שלו מכוונת לרפורמות כלכליות. "אנחנו חיים במשבר כלכלי", הוא הדגיש וציין שמצרים מייבאת 80% מהסחורות שלה.
1 צפייה בגלריה
שלטים של הקמפיין של א-סיסי בבחירות לנשיאות
שלטים של הקמפיין של א-סיסי בבחירות לנשיאות
שלטי הקמפיין של א-סיסי לקראת הבחירות
(צילום: EPA/KHALED ELFIQI)
מועמד נוסף הוא המהנדס חאזם עמר, ראש מפלגת העם הרפובליקנית. קמפיין הבחירות שלו מתמקד בבעיות במחוזות בחלק המזרחי של הדלתא, כמו הצורך ב"בניית כלכלה חזקה". הוא מדגיש בראיונות עמו כי מצרים "שואפת ליחסים טובים ומאוזנים עם כל המדינות". לפי עיתון המצרי "אל-וטן", עמר אמר כי היחסים האזוריים והבינלאומיים יהיו מבוססים תמיד על שמירה על הביטחון הלאומי ומקסום האינטרסים המשותפים, בהתחשב בסדרי העדיפויות בשלב הנוכחי והעתידי - בראשם האינטרס הכלכלי וביטחון המים במדינה.
המועמד האחרון הוא פריד זהראן, ראש המפלגה המצרית הסוציאל-דמוקרטית. בריאיון בסוף אוקטובר הוא גילה שיש לו תוכנית בנושא רפורמה פוליטית וחברתית. הוא הוסיף כי אינו מסכים שהמשבר הכלכלי במצרים גדול וכי הוא לא ניתן לפתרון או שיידרשו לכך שנים רבות. לדעתו, המשבר נוצר מ"נקיטה בדרך לא נכונה והתעקשות להמשיך בה".
עם ההכרזה הרשמית על מועמדותו על כהונה נוספת, אמר א-סיסי שהוא מעודד את האזרחים "להצביע למועמד שנראה להם מתאים". לצד זאת, הצפי הוא שא-סיסי יזכה בבחירות גם הפעם.
הבחירות יחלו ב-10 בדצמבר ויימשכו שלושה ימים, עד 12 בדצמבר. אזרחי מצרים השוהים בחו"ל יצביעו בהצבעה מוקדמת החל מ-1 בדצמבר, במשך שלושה ימים. אם יהיה צורך בסבב נוסף, הוא ייערך ב-8 עד 10 בינואר, והשוהים בחו"ל יצביעו ב-5 עד 7 בינואר. אם הבחירות יוכרעו בסבב הראשון, התוצאות יפורסמו ב-18 בדצמבר. במקרה של סבוב נוסף, התוצאות הסופיות של הבחירות יפורסמו ב-16 בינואר.
הרשות הלאומית לבחירות קבעה כמה איסורים, ובין היתר אין להשתמש בסיסמאות דתיות בתעמולה ואין לכלול בה מקומות המיועדים לתפילה, תחבורה ציבורית, אוניברסיטאות, מבני ממשלה ו"כל מה שעלול להשפיע על האחדות הלאומית ועל בטיחות הקהילה". בימים שלפני הבחירות חל איסור לעסוק בתעמולה, במטרה "לתת לבוחר לקבל החלטה בצורה נכונה ושקטה".