כוחות הביטחון פשטו הבוקר (ראשון) על מחנה הפליטים עסכר שבפאתי שכם ועצר שם מחבל פלסטיני החשוד בביצוע פיגוע הירי ביום שישי האחרון ליד חוות גלעד שבשומרון. בנו נעצר יחד איתו, בחשד שסייע לו. במהלך הפעולה, שאותה ביצעו מסתערבים על פי מידע מודיעיני שהועבר משב"כ, התפתחה הפרת סדר אלימה. הכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות.
הפלסטינים דיווחו כי העצורים הם נאסר ומוחמד א-נקיב, אב ובנו. הפלסטינים דיווחו כי במהלך הפעולה נפצע אדם אחד מירי חי בכף רגלו ושבעה נוספים נפגעו משאיפת גז. לפי צה"ל, א-נקיב האב, בן 47, היה כלוא בעבר בגין פעילותו בתנזים, והיה מעורב בפיגוע ירי ובסחר באמל"ח בעבר. במקביל, צה"ל פעל הלילה גם בעיר ג'נין ועצר מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. הכוחות פעלו הלילה בין היתר גם בכפר ענתא.
3 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע
הרכב שנפגע
הרכב שנפגע ביום שישי האחרון
(צילום: רועי חדי)
3 צפייה בגלריה
נאסר ומוחמד אלנקיב העצורים ממחנה עסכר
נאסר ומוחמד אלנקיב העצורים ממחנה עסכר
המחבל נאסר א-נקיב ובנו מוחמד
3 צפייה בגלריה
הנזק שנגזרם כתוצאה מהירי
הנזק שנגזרם כתוצאה מהירי
פגיעת הקליע במשענת הראש
(צילום: הצלה ללא גבולות יו"ש)
בפיגוע ביום שישי האחרון לא היו נפגעים. הקליע שנורה לעבר רכב ישראלי פגע ברכב, והגיע עד למשענת הראש של הנהג. לרכב נגרם נזק קל, ושמשותיו נופצו.
שמואל ריינץ, שעשה את דרכו מאלון מורה לכיוון עמנואל וניצל בנס, שחזר את רגעי האימה. "ראיתי רכב עומד מצד שמאל מחכה, רכב שחור קטן", שחזר ריינץ, כמה דקות לאחר האירוע. "ואז אני ראיתי אותו עושה סיבוב פרסה. חשבתי שאני הולך להיכנס בו ואז עשיתי לו סימן של 'איך אתה נוסע?'. ואז המשכתי לנסוע, וכשעברתי אותו הוא הוציא לי קנה של רובה גדול והתחיל לירות כמה יריות. שמעתי 'בום בום בום', המשכתי לנסוע וברחתי".
"אני אמרתי לעצמי 'הכול בסדר, לא נוזל ממך דם. הכול בסדר, הגוף עובד, הראש עובד והעיניים עובדות'", המשיך ריינץ. "אני מרגיש ששום דבר לא קרה, ואז עצרתי ולא המשכתי. ואז הגיעו כמה חבר'ה יהודים, אני עצרתי והתקשרתי למשטרה. השוטרת אמרה לי לחכות עד שיבואו כוחות הביטחון. אמרו לי שהיה לי נס גדול".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בתגובה למעצר המחבל כי "לתפיסת המחבל הנאלח באופן מיידי יש חשיבות גדולה. על הממשלה להחזיר את המחסומים, לחסל את תשתית הטרור. לא נסכים שיחזור גל הטרור".
לפני שבועיים אירעו ביהודה ושומרון שני ניסיונות פיגועי ירי תוך פחות מיממה: ביום רביעי בצהריים נפתחה אש מרכב חולף לעבר עמדה צבאית ליד עפרה, מצפון לרמאללה. מצה"ל נמסר כי לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר רכב שממנו נפתחה האש וחיסלו מחבל אחד. בלילה שלפני כן נפתחה אש לעבר עמדה צבאית ליד נבי סלאח, וגם במקרה הזה לא היו נפגעים.