בישראל אפשר לעבור חורף שלם בסניקרס ואפילו בלי מטרייה. אבל השבועיים האחרונים, או נכון יותר – 17 הימים שחלפו – הדגימו לנו מהו חורף אמיתי: גשם בלי הרף, יום אחרי יום, לעיתים גם ברד. השלוליות נראו בכל מדרכה וכביש, המגפיים והמעילים הכבדים יצאו מהארון. על פי נתוני השירות המטאורולוגי, רצף הגשם הזה שבר שיא ישראלי מאז שנת 1992 שהייתה גשומה באופן חריג.
1 צפייה בגלריה
סוער בטיילת תל אביב
סוער בטיילת תל אביב
סוער בטיילת תל אביב
(צילום: יובל חן)
ד"ר עמיר גבעתי, המנהל המיועד של השירות המטאורולוגי הסביר כי "בשל ההתחממות הגלובלית ותופעת האל-ניניו השנה, טמפרטורת מי הים התיכון עדיין גבוהה ב-2 מעלות מהממוצע הרב שנתי לתקופה זו. ים חם גורם להתאדות מוגברת ולריבוי גשמים כאשר הוא פוגש אוויר קר שמגיע מאירופה".
הוא מציין שבמקביל, באירופה שורר בימים אלה גל חום חורפי חריג עם 30 מעלות בספרד, עוד סממן למשבר האקלים. חזאי מטאו טק ליאור סודרי ציין כי בששת הימים האחרונים ירדו כל כמויות הגשם שאמורות לרדת בפברואר במישור החוף הצפוני, המרכזי ובאזור השרון.
לפי השירות המטאורולוגי, היום תחול עלייה בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה. בנוסף, צפוי גשם מקומי, ברובו קל, בעיקר במרכז הארץ ובצפון הנגב. עם זאת, לפי סודרי, הגשם צפוי להיפסק עד שעות הצהריים.
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 7-13, תל אביב 13-19, חיפה 13-17, צפת 8-13, קצרין 9-17, אשדוד 12-18, עין גדי 13-19, באר שבע 10-17, מצפה רמון 7-12, אילת 12-22.
ומה צפוי בהמשך השבוע? מחר תהיה עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, ויהיה מעונן חלקית עד בהיר. בחמישי תחול התחממות נוספת, והטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. ביום שישי תהיה שוב ירידה קלה בטמפרטורות.
על פי נתוני המדידה של רשות המים, מפלס הכנרת הבוקר עומד על 210.345-. מדובר בעלייה של 6 ס"מ ביממה האחרונה, וכעת הכינרת מרוחקת 1.545 מטר מהקו האדום העליון. העלייה נובעת לא מעט מהעובדה שנהר הירדן שומר על ספיקה גבוהה - 67 מטר מעוקב בשנייה.
פורסם לראשונה: 23:44, 05.02.24