יוסף אל-מבחוח, מחבל מרצועת עזה שמרצה 15 שנות מאסר בגין שיגורי רקטות, הנחת מטענים ופעילות במנהרות טרור, התנפל לפני חודשיים על סוהר בכלא נפחא - והואשם גם עכשיו בעבירת טרור. בתיעוד שנחשף לראשונה נראה אל-מבחוח (29) מתגנב אל הסוהר מאחורי גבו - ומתנפל עליו עם דוקרן מאולתר.
4 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בכלא נפחא
תיעוד הפיגוע בכלא נפחא
אל-מבחוח מתנגב אל הסוהר
4 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בכלא נפחא
תיעוד הפיגוע בכלא נפחא
רגעי המאבק
הדקירה אירעה לפני כחודשיים, סמוך לשעה 16:30, כשאסירי חמאס היו בדרכם מהחצר לאגף. אל-מבחוח הצליח להפיל את הסוהר ותועד כשהוא ממשיך לדקור אותו פעם אחר פעם. הסוהר הצליח להיאבק בו, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
4 צפייה בגלריה
הדוקרן ששימש לתקיפת הסוהר בנפחא
הדוקרן ששימש לתקיפת הסוהר בנפחא
הדוקרן ששימש לתקיפת הסוהר
(צילום: דוברות שב"ס)
מפקד המחוז הדרומי בשב"ס, משה אוחיון, אמר כי הסוהר הצליח למנוע פגיעה קשה יותר בעזרת תגובה מהירה, והציל את חייו. חוקרי משטרה הגיעו לכלא ועצרו את האסיר בחשד לניסיון רצח. מפקד המחוז אמר כי המצב בכלא היה רגוע בימים האחרונים, ולא ידוע על שינויים בהתנהלות.
4 צפייה בגלריה
יוסוף אל מבחוח האסיר הביטחוני שדקר סוהר
יוסוף אל מבחוח האסיר הביטחוני שדקר סוהר
המחבל יוסף אל-מבחוח
"הנחת העבודה היא שאסירי החמאס, כמו כל האסירים ביטחוניים, ינסו בכל רגע לבצע פיגוע דקירה בסוהר", אמר אז אוחיון וציין כי נבדק אם הייתה הכוונה של ארגון הטרור מבחוץ. לאחר שהוחלט שמדובר בפיגוע דקירה, אל-מבחוח נאשם כעת גם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה כלפי סוהר ובהחזקת חפץ אסור מסוכן.
בחמאס בירכו על הדקירה וכינו אותה "תגובה טבעית להסלמה נגד האסירות הפלסטיניות בבתי הכלא בישראל", שהייתה אז במוקד השיח הפלסטיני, ועודדו את הצעירים לצאת למוקדי החיכוך עם צה"ל.
משב"ס נמסר: "מדובר באירוע טרור חמור של פגיעה בסוהר מצד אסיר בטחוני שנוטרל תוך דקות ע"י תגבורת יחידת הבטחון של הכלא. האסיר נכלא מיידית בהפרדה, ובוצעה בדיקה יסודית לאיתור אמלח, במסגרתה נכלאו אסירים נוספים בהפרדה וחודדו נהלי האבטחה בהוצאה לחצר הכלא ומיגון סגל הסוהרים. שב"ס ביקש להאשים את האסיר בנסיון רצח, ובסיום בחינת הפרקליטות הוגש נגדו כתב אישום על מעשה טרור וחבלה בכוונה מחמירה. סוהרי שב"ס מתמודדים עם מציאות בטחונית מורכבת ומסוכנת, ומקרה זה מוכיח את החובה הלאומית לגבות ולהעריך את פעילותם".