בימים של תחלואה משתוללת וגל קורונה שעוד לא הכרנו כמותו, זה אולי נשמע מעט מוזר לתכנן אירוע גדול כמו חתונה. אבל הזוגות שחולמים על החלפת טבעות בתאריך החד פעמי 2.2.22 לא נותנים לאומיקרון לשבש להם את התוכניות. הם שריינו את המועד הנדיר עוד הרבה לפני שהווריאנט בא לעולם, וכעת הם משוכנעים שהאירוע שלהם יקרה בעוד חודש, ויהי מה.
3 צפייה בגלריה
אילנה ואריק אברמוב, צפויים להתחתן ב2.2.2022
אילנה ואריק אברמוב, צפויים להתחתן ב2.2.2022
"תאריך כיפי לחגוג כל שנה". אלינה ואריק
"ברגע שהצעתי ליערה נישואים, היה ברור לנו שאנחנו רוצים לשריין את 2.2.22", סיפר טל אבנר (28) מראשון לציון, עובד בנגריה המשפחתית. "זה תאריך בעל חשיבות מיוחדת גם בלוח השנה העברי - הוא יוצא בתאריך א' באדר א', ומשכנס אדר מרבין בשמחה. שריינו את התאריך בלי לחשוב פעמיים".
"זו לא הייתה משימה פשוטה לשים יד על התאריך הנחשק הזה", סיפרה יערה כהן (29), בעלת עסק עצמאי לשיווק דיגיטלי. "אחרי שקיבלנו אור ירוק מבעלי האולם ושריינו את התאריך, המשימה הבאה הייתה לאתגר את מעצבת שמלות הכלה יעל גולד. היה ברור שהיא צריכה להתגייס לאתגר תוך התחשבות בעובדה שאני לא הכלה היחידה שלה לתאריך המבוקש הזה".
ומה עם הגל החמישי שמשתולל? "אנחנו נרגשים מאוד, אבל גם קצת מודאגים מהמצב של הימים האחרונים", סיפר טל. "אנחנו מקווים שעד פברואר הגל החמישי כבר יהיה מאחורינו ואפילו כבר יהיו מבוגרים שיקבלו חיסון רביעי. אנחנו עומדים כרגע על 380 מוזמנים, כמובן בהתאם להגבלות מציאות הקורונה, כלומר חובת הצגת תו ירוק בכניסה לאולם או בדיקה שלילית לקורונה תקפה ליום החתונה".
3 צפייה בגלריה
טל אבנר ויערה כהן, צפויים להתחתן ב2.2.2022
טל אבנר ויערה כהן, צפויים להתחתן ב2.2.2022
"אנחנו נרגשים מאוד, אבל גם קצת מודאגים". טל ויערה
גם אלינה חנין (32) מחולון, אחות בבית אבות, ובן זוגה אריק אברמוב (34), מהנדס בהיי טק, עטו על התאריך הנחשק. "ברגע שהחלטנו להתחתן, חבר אמר לנו - 'אם כבר החלטתם להתחתן ב-2022, לכו על תאריך מדליק שהילדים שלכם יזכרו לתמיד'", סיפרה אלינה. "היה לנו מזל ש-2.2 היה פנוי וסגרנו מיד, מאושרים עד הגג. זה תאריך כיפי לחגוג כל שנה ביום הנישואים".
בני הזוג משתדלים להישאר אופטימיים, אבל נוכח הזינוק במספר המאומתים והתפשטות הגל החמישי - הם בכל זאת מרגישים את האיום. "במציאות של הקורונה אנחנו עם היד על הדופק שהכול יתקתק כמו שעון ולא תהיינה הפתעות בדרך", אמרה אלינה. "תודה לאל כרגע אין הגבלות על התקהלות בחתונה, ואנחנו בחרנו להתחתן בחתונה קטנה ומצומצמת יחסית - רק 200 מוזמנים. התייעצנו עם משפחה וחברים, ונעזרנו באתרים שמרכזים מידע לזוגות שמתחתנים.
"למעשה, במהלך כל התהליך הייתה הרגשה שהמזל לצידנו, כי רוב אנשי המקצוע שממש רצינו ובחרנו לאחר סקר שוק מעמיק, היו פנויים בשבילנו בתאריך הכה מבוקש. מציאות הקורונה כנראה שיחקה לטובתנו בענין הזה. הסגרים בתחילת הקורונה גרמו ללא מעט זוגות לא למהר לסגור תאריכים קדימה מחוסר ודאות מה יהיה. אחד החששות שלי אחרי שסגרנו את האולם היה שהמעצבת ותופרת שמלת הכלה שלי, מלי אביב, לא תהיה פנויה לתאריך שבחרנו. אבל גם כאן שיחק לי המזל, טפו טפו טפו".
3 צפייה בגלריה
דוד גדג'
דוד גדג'
"בימינו אין תמחור על תאריכים, כל הקודם זוכה". דוד גדז'
(צילום: קובי קואנקס)
"יש בחודש הבא שני תאריכים מבוקשים לאירועים, 22.2 ו-2.2", אמר דוד גדז', שף בגן האירועים גאיה בנס ציונה. "תודה לאל שכרגע אין הגבלות על ענף האירועים. זה שונה מהגלים הקודמים של עלייה בתחלואה. בכל מקרה, הזוגות ששריינו מראש להינשא בינואר, פברואר או מרץ, התרגלו כבר למציאות הקורונה, מתאימים את כמות המוזמנים מראש לא מחפשים לעשות אירועים גדולים של מאות אורחים. הם גם מעדכנים מראש את האורחים שלהם לגבי חובת הצגת תו ירוק או בדיקה שלילית".
לדברי גדז', בימינו אין תמחור מיוחד לאירוע בתאריך מיוחד. "זה לא נכון לעשות זאת בענף שלנו, בעיקר אחרי משבר הקורונה והנזקים שהענף ספג. זה לגמרי מזל של זוג שמצליח לשים את היד על תאריך מיוחד. כל הקודם זוכה. צריך גם לומר שבימים אלה של גל חמישי יש הרבה פחות הזמנות חדשות או מתעניינים. זו שוב מכה שנצטרך לספוג בענף האירועים ואין מי שיפצה אותנו על זה. אגב, מי שכבר שריינו מועד להתחתן בחודש ינואר-פברואר - אין ביטולים כלל. כך שאם משהו בונה על ביטול הרי שזה לא המצב כרגע".
"בחודשים האחרונים הגיעו אלינו עשרות זוגות שרצו לסגור את אחד התאריכים הנדירים שמצייינים אחת ל-10 שנים", סיפר הדר קפואנו, מנכ"ל מרכז הכנסים והאירועים LAGO בראשון לציון. "בסופו של דבר סגרנו את המקום למספר זוגות שיתחתנו באותו היום בכל חלקי המתחם שלנו, כל זוג באולם שלו. אנו מאמינים ומקווים כי המצב הנוכחי של הקורונה לא ידחה את האירועים הצפויים בחודש פברואר, ומאחלים בריאות שלמה לכל עם ישראל".