פרקליטות מחוז דרום הציגה הבוקר (שלישי) הסדר טיעון עם איש העסקים הבדואי יעקוב אבו אל-קיעאן, שנאשם במגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאיראן. בעבר היה אבו אל-קיעאן מיועד לרוץ לכנסת ברשימת "תלם" של משה יעלון. "זה יום טוב עבורי. לא ריגלתי, לא פגעתי בביטחון המדינה", אמר היום אבו אל-קיעאן בבית המשפט.
ההסדר הוצג בפני בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ואבו אל-קיעאן הורשע במגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב. ל-ynet נודע כי הפרקליטות תבקש עונש מאסר בפועל של 12 חודשים בלבד, בניכוי שלושה חודשים שבהם שהה במעצר. נציג הפרקליטות אמר כי "אנחנו רוצים להעביר מסר מרתיע של מאסר מאחורי סורג ובריח, גם אם העבירות אינן ברף הגבוה".
2 צפייה בגלריה
יעקב אבו אל-קיעאן ועורך דינו אבי חימי
יעקב אבו אל-קיעאן ועורך דינו אבי חימי
אבו אל-קיעאן ועו"ד חימי. "מעולם לא פגעתי בביטחון המדינה"
(צילום: רועי עידן)
2 צפייה בגלריה
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן
אבו אל-קיעאן. הואשם כי העביר מידע אודות מיקומו של גנץ
(צילום: עמית שעל)
סניגוריו של הנאשם, עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס, ביקשו מבית המשפט לכבד את הסדר הטיעון, שאליו הגיעו לאחר שהחל שלב ההוכחות במשפט. חימי ביקש כי את עונש המאסר ירצה אבו אל-קיעאן בעבודות שירות. לדברי חימי, ההסכמה על ההסדר הושגה לאחר פרשת התביעה, "על כל העדים והמורכבות שלה. הגענו להסדר טיעון ולפיו הדגש הוא שיעקוב לא ניסה לפגוע בביטחון המדינה ולא פגע בו".
היום אמר אבו אל-קיעאן: "טענו שהייתי המרגל הכי גדול במדינת ישראל. מעולם לא ריגלתי ומעולם לא מסרתי שום ידיעה שתפגע בביטחון המדינה. טוב שגם שב"כ והפרקליטות הבינו שאין שום פגיעה בביטחון המדינה. מדינת ישראל יקרה עבורי, כל חיי עזרתי למדינה. אני אוהב אותה ולעולם לא אפגע בה. לא עשיתי שום נזק למדינה ולכן קיבלתי את הסדר הטיעון".
המקרה הותר לפרסום לפני כשנתיים לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות", לאחר שאבו אל-קיעאן נעצר ועל הפרשה הוטל צו איסור פרסום גורף. בין היתר, נאשם אבו אל-קיעאן כי העביר מידע אודות לוח הזמנים והמיקום של בני גנץ כשהיה שר הביטחון.
לדבריו, הידיעות שמסר היו ידיעות גלויות מהתקשורת, ולכן "לא הייתה שום כוונה לפגוע בביטחון המדינה. מדובר בעניין עסקי, עבדתי בחברת סייבר ומזה נבעה כל הפרשה הגדלה הזאת".
בשלב ההוכחות העידו חוקרי שב"כ שחקרו את הנאשם. במשך 20 יום הוא הוחזק אבו אל-קיעאן על ידי השב"כ ונמנעה ממנו פגישה עם עו"ד.