שלושה בני אדם נמצאו מתים אחרי שהשתתפו בסיור מודרך במערכת הביוב של מוסקבה. הם הגיעו לסיור ביום ראשון, וטבעו למוות בעקבות גשמים עזים שהציפו את המערכת התת-קרקעית.
בנוסף דווח על כמה אנשים שלקחו גם הם חלק בסיור ובשלב זה מוגדרים נעדרים. ב"דיילי מייל" הבריטי נכתב כי ההערכות הן שלפחות שמונה אנשים נהרגו בסיוע במערכת הביוב.
2 צפייה בגלריה
מערכת ביוב
מערכת ביוב
המנהרה הוצפה, המשתתפים בסיור טבעו
(צילום: shutterstock)
גורם בשירותי החירום במוסקבה אמר כי גופתה של אישה שהשתתפה בסיור בתחילת השבוע נמצאה בנהר מוסקבה. "היא האדם השלישי שמת אחרי הסיור במערכת הביוב התת-קרקעית", צוטט הגורם בסוכנות הידיעות TASS. לפי הדיווח של הסוכנות, מפלס המים במערכת הביוב עלה במהירות אחרי הגשם השוטף, והקורבנות לא הצליחו לברוח מהמנהרה שבה סיירו.
מדריכי טיולים במוסקבה מציעים סיורים מודרכים במנהרות של מערכת הביוב בבירה הרוסית, שחלקים ממנה הוקמו במהלך המאה ה-19. דניאל דוידוב, מדריך טיולים מקומי, סיפר שבמערכת הביוב של מוסקבה נמצאים שני מקלטים שבהם ניתן להסתתר במקרה הצורך.
2 צפייה בגלריה
מערכת ביוב
מערכת ביוב
(צילום: shutterstock)
דוידוב סיפר שהוא חיפש את הנעדרים במקלטים של מערכת הביוב, אך לא מצא אותם. "קיוויתי שאולי אצליח למצוא שם כמה ניצולים. יש שני מקלטים, אבל לא היה בהם אף אחד", הוא אמר.
בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראים חוקרי משטרה רוסים פותחים מכסה ביוב ומביטים למטה אל המערכת התת-קרקעית, בשעה שצוללנים עורכים חיפושים בנהר מוסקבה. רשויות אכיפת החוק הודיעו על פתיחת חקירה פלילית נגד מארגני הסיור המודרך.