ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש אמש (שני) עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, במסגרת ביקור העבודה שלו בארה"ב, וקרא להנהגה היהודית בניו יורק להתערב במאבק נגד המהפכה המשפטית. "ישראל נמצאת ברגע מכונן", אמר לנוכחים בפגישה, "אנחנו לא יודעים אם הדיונים בבית הנשיא יצליחו או לא, אם הממשלה תנסה להעביר את ההפיכה המשפטית ללא הסכמה רחבה, הסיכון למדינה הוא עצום".
לדברי לפיד, "זה לא הזמן להיות נייטרלים, משום שזה אחד מהרגעים החשובים בהיסטוריה של מדינת ישראל. עליכם להביע עמדה". ראש האופוזיציה טען בפגישה שבה התארח כי "הממשלה הזו היא הקיצונית ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. הם גורמים נזק לביטחון, לכלכלה, ללכידות הפנימית וליחסים שלנו אתכם, יהדות התפוצות. זה נזק שיקח הרבה זמן לתקן".
3 צפייה בגלריה
לפיד בפגישתו עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה
לפיד בפגישתו עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה
לפיד בפגישתו עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה
(צילום: ג’קסון קרול)
3 צפייה בגלריה
לפיד בפגישתו עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה
לפיד בפגישתו עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה
"זה לא זמן להיות נייטרלים"
(צילום: ג’קסון קרול)
"אל תוותרו על ישראל רק בגלל הממשלה הנוכחית. זה הזמן להיות יותר מעורבים, גם דרך המוסדות הלאומיים ששם אתם יכולים להשפיע באמת על החברה הישראלית. ישראל היא הבית שלכם".
הכינוס, שהתקיים בפדרציית UJA של ניו יורק, כלל מנהיגים מהליגה נגד השמצה, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, הוועד היהודי האמריקני, ועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקניים גדולים, הסוכנות היהודית לישראל, הפורום למדיניות ישראל, המועצה הלאומית של נשים יהודיות, הלל אינטרנשיונל, האיחוד האורתודוקסי (OU), פדרציית ניו יורק UJA וארגונים נוספים.
יו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ג'ולי פלאט, אמרה ללפיד שחשוב למצוא בסיס משותף ולבנות גשרים בין נקודות מבט מתחרות. "אנחנו יודעים שחילוקי הדעות בישראל היום הם עמוקים ומאתגרים. אנחנו בפדרציות היהודיות הבענו את דעותינו היכן שהרגשנו צורך לעשות זאת, וכך גם ארגונים אחרים המיוצגים כאן", אמרה.
היא קראה לראש האופוזיציה להגיע לפשרה עם הקואליציה: "מעל הכל, יחד עם כל כך הרבה ארגונים אחרים בפגישה הזו, הבענו את קריאתנו ותמיכתנו בכך שכל צד חייב לעשות את המקסימום כדי לחפש ולמצוא פשרה". פלאט גם הביעה את תנחומיה של הקהילה היהודית על אובדן חיי אדם חפים מפשע בגל פיגועי הטרור האחרון, שבו נרצחו תוך חודשיים וחצי 19 בני אדם.

בנט ממשיך במתקפה נגד נתניהו

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט המשיך בינתיים לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע מסיבת העיתונאים שכינס אמש, ובה האשים את הממשלה הקודמת, בראשות בנט ולפיד, בהסלמה הביטחונית הנוכחית. "מאז שאני זוכר את עצמי אני לוקח אחריות", כתב בנט בערוץ הטלגרם שלו, "כמפקד צוות ופלוגה ביחידה מובחרת ידעתי שכל מה שקורה בפלוגה - זה עליי. כשהייתי מנכ"ל חברת הייטק - האחריות עליי. כראש הממשלה של מדינת ישראל - האחריות עליי".
3 צפייה בגלריה
בינימין נתניהו ונפתלי בנט בהלוויתו של הרב חיים דרוקמן
בינימין נתניהו ונפתלי בנט בהלוויתו של הרב חיים דרוקמן
בנט נגד נתניהו. "לא זו מנהיגות"
(צילום: AFP)
"אני אחראי להביא שקט בעזה גם אם ירשתי עזה בוערת. אני אחראי לצמצם אבטלה גם אם ירשתי מאות אלפי מובטלים. אני אחראי לאומיקרון, גם אם זה הגיע אלינו ממדינה מרוחקת, אני אחראי להציל יהודים מאוקראינה, אני אחראי על המערכה 'שובר גלים' נגד הטרור הפלסטיני. אני אחראי לטפל באיראן ובחיזבאללה גם אם הם הצטיידו ב-150 אלף רקטות טילים ומרגמות בעשור הקודם. הכול עליי".
הוא התייחס להאשמות ואי-לקיחת האחריות של שרי הממשלה הנוכחית והעומד בראשה. "הם עסוקים מבוקר עד ערב בתירוצים ובהאשמות", טען בנט. "שר האוצר קורא פובמית למחיקת חווארה ואז מאשים את הטייסים שהם לא מכירים אותו מספיק ולכן נבהלו. כן, אותו סמוטריץ' שחמק משירות קרבי, ודאג לג'וב קצר בצה"ל, כדי שיוכל ללמוד לתואר במקביל".
"שרת 'ההסברה' מתבכיינת שאין לה מדפסת, ולכן היא כושלת בהסברה כישלון מוחלט. אגב, כראש הממשלה הקמתי מערך הסברה מעולה בראשות אלעד טנא. המערך פעל במהירות, בתיאום ובהצלחה. אין לי מושג למה לא משתמשים במערך הזה עכשיו ולמה צריך משרד חדש ויקר למשהו שכבר קיים. השר בן גביר מקליט בסתר את מפקדי המשטרה ומדליף לתקשורת, ואז במקום להעניק ביטחון הוא כותב פוסטים ומפרסם טיקטוקים שמאשימים את השמאל, את קודמיו ואת כולם בכישלונו. והשר לענייני משהו, עמיחי אליהו ממפלגתו, מאשים את מפקדי צה"ל, השב״כ והמוסד ב'מרידה', לא פחות".
בנט חתם את דבריו בהתייחסות לדברי נתניהו אמש ואמר כי "ראש ממשלה, עולה לנאום לאומה, ובמקום לאחד, להעניק תקווה ולהנהיג, הוא משקיע את רוב נאומו בתירוצים חלושים להסביר למה הוא אישית לא אשם, ובלהטיל אחריות על הממשלה הקודמת ועל אזרחי ישראל בכל תחלואי ישראל. אומר בפשטות: לא זו מנהיגות".