ג'לאל עמאש, נער בן 17 מג'סר א-זרקא, נורה אמש (יום שני) למוות בפתח חנות ירקות ביישוב. תחילה פונה עמאש לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך כדי פעולות החייאה, אך בהמשך נקבע מותו. החשודים ברצח נמלטו מהזירה, והמשטרה סורקת אחריהם באזור. עמאש הוא הנרצח ה-86 בחברה הערבית מתחילת השנה, והרביעי ביישוב מגוריו.
2 צפייה בגלריה
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש וזירת הרצח בג'סר א-זרקא
(צילום: דוברות המשטרה)
הרצח התרחש סמוך לשעה 22:00, אז ישב עמאש בפתח החנות ששייכת לדודו - כשלפתע הגיחו אלמונים ופתחו לעברו באש. מהמשטרה נמסר כי "כוחות גדולים הגיעו למקום ופתחו בסריקות נרחבות לאיתור חשודים, לצד איסוף ראיות וממצאים מהזירה במסגרת החקירה שנפתחה".
הפרמדיקית קטי שוסמן והחובש מאג'ד מוטלק ממד"א סיפרו כי "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעות חודרות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים, חבישות והנשמה ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים. במהלך הפינוי מצבו הדרדר וביצענו בו פעולות החייאה".

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בלקיה
זירת האירוע בלקיה
הרצח בלקיה
(צילום: דוברות המשטרה)
בתוך כך, קרוביה של זינב אלסאנע (60), תושבת לקיה שנרצחה שלשום ביריות בניסיון חיסול של בנה, סיפרו כי הייתה מדברת תמיד נגד האלימות בחברה הערבית. "היא שאלה עד מתי האזרחים הערבים יצטרכו לחיות באווירה כל כך קשה ומזעזעת", אמרה אחת מחברותיה. "היא אמרה שכשהיא רואה אמא שבוכה על בנה או בתה, היא מתחילה לבכות בעצמה. היא תמכה בפתרון של סכסוכים בשיחות ולא באמצעות אלימות ונשק. בסוף זה הגיע גם אליה, ואולי יגיע גם לעוד אנשים".
קרוב משפחתה הוסיף: "איבדנו אישה מהממת, שנרצחה בדם קר. היא הייתה אישה טובה, שדאגה למשפחה שלה, ולא עשתה שום טעויות. לצערי אנשים חפים מפשע נקטפים בגלל האלימות".
אתמול עצרה המשטרה צעיר מלקיה בחשד לביצוע הרצח. מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה, אלסאנע נורתה בשוגג במהלך ניסיון חיסול של בנה כחלק מ"נקמת דם" על רקע סכסוך ישן. היא נפגעה ברגליה משני קליעים שנורו לעבר רכבה בעת שנסעה בו יחד עם בנה. בתום הערכת מצב שערך בזירה, החליט מפקד מרחב נגב במשטרה תת-ניצב נחשון נגלר להטיל את החקירה על היחידה המרכזית במרחב נגב בסיוע תחנת עיירות.
פורסם לראשונה: 22:46, 10.10.22