לאחר הרחבת הפעילות הקרקעית של צה"ל אמש (שישי) בצפון ומרכז עזה והדיווחים על "התקיפות האינטנסיביות ביותר מתחילת המלחמה", העיתונאים ברצועה, שלרוב מזוהים עם חמאס, תיארו מצב קשה ברחבי עזה. עיתונאי BBC, רושדי אבו אל-עוף, תיאר את המצב ברצועה בסרטון שהעביר לרשת הבריטית כ"מצב של פאניקה וכאוס טוטאלי". לדבריו, "הפלסטינים מנותקים מהעולם החיצון. אי אפשר אפילו לתקשר אחד עם השני".
3 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
"מצב של פאניקה, פחד וכאוס בעזה". תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
עשן ברצועת עזה
עשן ברצועת עזה
"הפלסטינים מנותקים מהעולם החיצון". תיעוד לאחר תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: EPA/HANNIBAL HANSCHKE)
העיתונאי מותאנה אל-נג'אר, שהתלווה לחמאס במתקפת הפתע על יישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר ושידר משם, אמר כי "למרות ההפצצות המאסיביות והחזקות ביותר מאז תחילת המלחמה, לוחמי ההתנגדות מסרבים להיכנע". העיתונאי חסן אסליח צייץ בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כי "עזה במצב קשה ומסוכן מאוד, אנחנו מתים ברחובות".
במקביל, ההגנה האזרחית הפלסטינית דיווחה כי "המתקפות בלילה הרסו כליל מאות מבנים ברצועת עזה". עם זאת, ארגון הטרור חמאס מסר הבוקר כי "גדודי אל-קסאם וכל כוחות ההתנגדות הפלסטיניים ערוכים לחלוטין להתמודד עם התוקפנות במלוא הכוח - ולסכל את הפלישות". לדבריו, "אנשי ההתנגדות התעמתו במהלך הלילה עם כוחות צה"ל בעיירה בית חאנון, מצפון-מזרח לעזה, ובבוריג' שבמרכז הרצועה".
3 צפייה בגלריה
עשן ברצועת עזה
עשן ברצועת עזה
משרד הבריאות ברצועה טרם פרסם נתונים על מספר ההרוגים. תיעוד מתקיפת צה"ל
(צילום: Dan Kitwood/Getty Images)

משרד הבריאות בעזה עדכן כי 377 פלסטינים נהרגו הלילה בהפצצות האינטנסיביות בצפון ומרכז הרצועה, וקרא "לפעול לפתיחת מעבר רפיח כדי להבטיח זרימת סיוע בריאותי, כניסת דלק והוצאת חולים ופצועים". לפי הנתונים שפרסם המשרד, 7,703 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מפרוץ המלחמה, 19,734 נפצעו ולפחות 1,800 נוספים מוגדרים כנעדרים.
שרת הבריאות של הרשות הפלסטינית מיי אל-קיילה אמרה כי "המצב ההומניטרי ברצועת עזה קשה מאוד, שכן מאז תחילת המלחמה ב-7 לחודש נהרגו אלפי אזרחים, בהם ילדים, נשים וקשישים. בנוסף, נפצעו כ-19 אלף פלסטינים, ואלפים נוספים עדיין פצועים מתחת להריסות". היא הוסיפה כי "אזרחים המסתתרים במרכזי מקלט ובבתי ספר סובלים מהתפשטות מהירה של זיהומי מחלות. חסר להם מים נקיים, והם חיים בצפיפות גדולה ובתנאים סניטריים ירודים מאוד. בנוסף לכך, הם סובלים מהפצצות שאילצו אותם להתפנות מבתיהם".