שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק (הציונות הדתית) האשימה היום (שני) את שר הביטחון יואב גלנט (הליכוד), לאחר הפיגוע בהר חברון שבו נרצחה בת שבע נגרי וגבר נפצע באורח קשה. "עוד פיגוע דמים שהתאפשר רק בגלל העדר ההחלטה המתבקשת: כבישי יו"ש לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור!", כתבה סטרוק בטוויטר. "שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא".
במקביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש להקדים את כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני שמתוכנן ל-10 בספטמבר. בן גביר סבור שהמדיניות הנוכחית של שר הבטחון יואב גלנט "אינה מתאימה בתקופה הזו". לדבריו, "אנו נמצאים בגל טרור והמדיניות רפה מדי". יו"ר עוצמה יהודית ידרוש בקבינט להחזיר כתרים וסגרים על כפרים ביהודה ושומרון, וכן ידרוש את החזרת המחסומים לכבישי איו"ש. "המצב כרגע מחייב חזרה למדיניות הזאת", הוא טוען.
4 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס/Amir Cohen/Pool, יריב כץ, יואב דודקביץ')

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, אמר בריאיון ל-ynet Live כי "זה פיגוע ירי מאוד קשה, מחבלים שיורים לכיוון אזרחים תמימים שנוסעים על ציר ראשי, ציר 60, צומת מרכזי, בכביש שמחבר את קריית ארבע עם יישובי הר חברון". לדבריו, מדובר ב"כישלון של מי שאמור להגן על אזרחי ישראל בכל מקום, הצבא. צריך לתחקר, לשנות ולעשות דברים אחרים".
מנכ"לית מועצת הר חברון, רונית גמליאל, אמרה כי "הייתה תגובה מהירה של כוחות הביטחון, הכביש חסום והצבא בודק מאיפה בוצע הירי. אנחנו מאוד מקווים שהאירוע בסיומו".
ח"כ דן אילוז (הליכוד) צייץ בטוויטר: "פיגוע רודף פיגוע ואין משילות. עלינו להחזיר את ההרתעה ולא להמתין עוד רגע אחד. אסור לנו לתת לטרור להרים ראש. ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם". ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית הודה כי "ממשלת ימין על מלא זקוקה לחשבון נפש". מנגד, ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית קרא ל"נקמה", כלשונו. "דורשים נקמה. דם יהודי אינו הפקר", צייץ בטוויטר.
4 צפייה בגלריה
טקס האזכרה הממלכתי לחללי צוק איתן במעמד יצחק הרצוג, בנימין נתניהו, יואב גלנט, ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה
טקס האזכרה הממלכתי לחללי צוק איתן במעמד יצחק הרצוג, בנימין נתניהו, יואב גלנט, ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה
"לגבות את צה"ל וכוחות הביטחון - ואותם בלבד"
(צילום: שלו שלום)
נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחסת להתבטאויות השרים וחברי הקואליציה ואמר כי "הירצחה של בת שבע נגרי לעיני בתה הקטנה, בפיגוע הירי המחריד בהר חברון, מזעזע וקורע את הלב. אלה ימים קשים וכואבים לעם ישראל, כשאויבינו פועלים באמצעים שונים להכות ולפגוע בנו. הם לא יוכלו לנו". במסר לשרים אמר כי "עם ישראל ידע מאז ומעולם להיות מאוחד, נחוש ואחראי, ולתמוך ולגבות את צה"ל וכוחות הביטחון – ואותם בלבד - במאבקם המתמיד והבלתי מתפשר מול הטרור".
גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לפיגוע הירי: "פיגוע קטלני בדרום הר חברון, מחבלים נתעבים רצחו בדם קר אישה ופצעו קשה אדם נוסף. אני שולח ניחומים למשפחה על האובדן הקשה ומתפלל עם כל עם ישראל לרפואת הפצוע. כוחות הביטחון לא ירפו מהרוצחים, מרדף ועוד מרדף עד שישיגו אותם. מול הטרור נדרשת יד קשה ונחושה".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "אנחנו נמצאים תחת מציאות איומה בה מחבל נתעב יורה ורוצח בדם קר אישה ופוצע קשה גבר נוסף. אני שולח את תנחומיי למשפחת הנרצחת ומאחל איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצוע הקשה. גם במקרה הזה מחולל הטרור האמיתי וזה שמברך על רצח יהודים הוא חמאס עזה, ולכן לא ניתן להתמודד עם גל הטרור הנוכחי בלי לחזור לסיכולים ממוקדים של ראשי הטרור, שיושבים ברצועת עזה וזוכים לחסינות מממשלת ישראל".

4 צפייה בגלריה
הפצוע הקשה מפונה לסורוקה, באר שבע
הפצוע הקשה מפונה לסורוקה, באר שבע
זירת הפיגוע בהר חברון
(צילום: חיים הורנשטיין )
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר בבסיס קליטה ומיון תל השומר, התעדכן בפרטי הפיגוע. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, הגיע לזירת הפיגוע וקיבל סקירה ממפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי.
מיד אחרי הפיגוע החל צה"ל בחסימת כבישים באזור, בניסיון ללכוד את המפגעים לפני שיגיעו למקום המסתור. מסוק של חיל האוויר הוזנק לזירת הפיגוע, וכוחות מיחידת דובדבן ויחידה לאיתור עקבות כבר פועלים במרחב הפלסטיני שליד הזירה. צה"ל הטיל כותר נושם על החלק הדרומי של חברון כחלק מהמצוד.
הפיגוע התרחש בכביש 60, סמוך לצומת הכבשים בהר חברון. לפי החשד, אש נפתחה מרכב חולף לעבר מכונית ישראלית, שבה הייתה גם ילדה בת 12 שלא נפגעה. בת שבע נגרי, בת 40, נרצחה וגבר כבן 40 נפצע באורח קשה. צוותי מד"א פינו לבית החולים סורוקה את הפצוע.
דובר צה"ל מסר: "פיגוע ירי בוצע מרכב חולף על ציר 60, בסמוך לעיר חברון, לעבר אזרחים שנסעו במקום. שני אזרחים נפצעו, בהמשך נקבע מותה של הפצועה. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ופרסו חסימות במרחב".
באזור דרום הר חברון היו לא מעט פיגועי ירי בעבר, ולא פעם מצליחים המחבלים לירות לעבר ישראלים ולהימלט מהר מאוד - בין השאר לחברון או לכפר יטא. יש בתא השטח המון כלי נשק ותשתית חמאס פעילה.
פורסם לראשונה: 11:48, 21.08.23