המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח לפנות ערב (שלישי) כי ישראל תקפה בסוריה, אחרי שנצפו תנועות של גורמים שמשתפים פעולה עם הקבוצות האיראניות באזור. לפי הדיווח התקיפות היו באזור העיירה ערנה ממערב לדמשק, ובקרבת העיירה חדר בקוניטרה.
אתמול הודיעה איראן כי סייד רזא מוסאווי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים שדרגתו מקבילה לתת-אלוף, נהרג בתקיפה בסוריה - שמיוחסת לישראל.
1 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי
 רזא מוסאווי
סייד רזא מוסאווי, והתקיפה שבה חוסל
לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הבכיר שנהרג, המכונה סייד רזי, הוא אחד מ"היועצים הוותיקים" של משמרות המהפכה בסוריה, ונהג ללוות את מפקד כוח קודס קאסם סולימאני - שחוסל על-ידי ארה"ב בתחילת 2020. בדיווחים נטען כי ביתו של מוסאווי הופצץ מהאוויר.
ערוץ "אל-ג'דיד הלבנוני" דיווח כי מוסאווי היה אמון על "תיאום היחסים הצבאיים בין סוריה לאיראן". הוא התגורר בסוריה 30 שנה, והיה לו משרד במשרד ההגנה הסורי. בדיווחים בעבר נטען כי לקח חלק ב"העברות לוגיסטיות" בין איראן לסוריה וללבנון. הוא גם היה אחראי על העברת כספים מאיראן לסוריה ועל העברת שכרם של אנשי חיזבאללה. משמרות המהפכה אישרו את דבר מותו, ואיימו כי "ישראל תשלם את המחיר על פשע ההתנקשות באחד מיועצינו הצבאיים הוותיקים בסוריה".
משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד לא דיווח על התקיפה, אך אתר החדשות "קול הבירה" המזוהה עם האופוזיציה הסורית טען כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה, בסביבת א-סיידה זיינב באזור הכפרי של הבירה דמשק. בדיווח נטען כי היעד היה מחסנים של המיליציות הפרו-איראניות במקום.