המתקפה של הפרופסור הישראלי נגד האוניברסיטאות המובילות בארצות הברית: פרופ' שי דוידאי, מרצה לפסיכולוגיה חברתית בפקולטה למינהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק ובנם של מקימי יחידת קוצבי הלב בשיבא, יצא במתקפה נגד האוניברסיטאות האמריקניות המובילות, בעקבות סירובן להתבטא נגד ארגוני סטודנטים תומכי טרור. צפו בדבריו המרגשים, מדם ליבו.

דוידאי, שבחודשים הקודמים הפגין נגד המהפכה המשפטית, אמר דברים נוקבים בקמפוס האוניברסיטה שבה הוא מרצה, כינה את מעסיקיו "פחדנים" - ואמר: "אני לא מפחד לדבר, אני מדבר כי אני מפחד".
הוא כיוון את דבריו בעיקר למינוש שפיק, האישה הראשונה שמכהנת כנשיאת אוניברסיטת קולומביה - המכהנת גם במועצת המנהלים של קרן ביל ומלינדה גייטס. שפיק שימשה בעברה גם כסגנית נגיד הבנק המרכזי האנגלי וכסגנית נשיא בבנק העולמי.
"הוציאו את הטלפונים שלכם, אני רוצה שהמסר הזה יגיע לכל הורה באמריקה ששולח את ילדיו לאוניברסיטת ניו יורק, להרווארד, לסטנפורד, לברקלי, ואני רוצה שתדעו דבר אחד: אנחנו לא יכולים להגן על הילד שלך", אמר דוידאי.
הוא הציג את עצמו ואמר: "אני מרצה, אני ישראלי, אבל לפני כל זה, אני אבא, יש לי שני ילדים יפהפיים, ואני מדבר אליכם כאבא. ואני רוצה שתדעו: אנחנו לא יכולים להגן על ילדיכם מול ארגוני סטודנטים שתומכים בטרור, כי נשיאת אוניברסיטת קולומביה לא מוכנה להתבטא נגד ארגוני סטודנטים תומכי טרור, כי נשיא אוניברסיטת הרווארד, נשיא סטנפורד, נשיא ברקלי, לא מוכנים להתבטא נגד ארגוני סטודנטים תומכי טרור".
במשרד החוץ הפיצו את נאומו וכתבו: "נשיאת אוניברסיטת קולומביה היכן את? מדוע קולך לא נשמע ואינך מגנה הטבח שביצע חמאס? פרופ' דוידאי הוא פסיכולוג חברתי ומרצה בבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. הוא זוכה אות 'כוכב עולה' של איגוד המדע הפסיכולוגי האמריקאי (APS) ולפני כמה חודשים נכלל בדירוג המרצים הטובים ביותר מתחת לגיל 40 של Poets&Quants. מחקריו פורסמו בכתבי עת מובילים. חובה להקשיב לדבריו ולהפיצם הלאה".