היום (חמישי) הוא היום ה-62 למלחמה, וגם היום הראשון של חג החנוכה. 138 חטופים נמצאים גם כעת בשבי החמאס, ומשפחותיהם מבהירות כי ישראל לא תנצח עד שהם ישובו הביתה.
לרגל חג החנוכה החליטה דבורה לשם, סבתא של רומי גונן (23) שנחטפה מהמסיבה ברעים, לעמוד בכל ערב מול ביתם של מקבלי ההחלטות ולהציג את דרישתה - להחזיר מיד את נכדתה ואת שאר החטופים. "לפני שמביאים לי את הראש של סינוואר, אני רוצה את הנכדה שלי בבית", אמרה דבורה. "הערב אני הולכת עם עוד שתי נכדות שלי, ירדן ודריה אחיותיה של רומי, לעמוד מול ביתו של יו"ר הכנסת אוחנה. אני אקריא לו את מה שאני דורשת ממקבלי ההחלטות שיעשו".

2 צפייה בגלריה
דבורה ורומי גונן
דבורה ורומי גונן
דבורה והנכדה רומי
"אני דורשת שיחזירו את החטופים שלנו - לפני שלא יהיה מה להחזיר. אני הולכת להגיד להם שאני לא מדליקה נר, אני אגיע עם חנוכייה אבל לא מדליקה אותה עד שרומי תחזור. את החנוכייה מדליקים לפי הסיפורים בגלל הניצחון. פה אין ניצחון, עד שלא יחזרו החטופים. שיחסלו את החמאס ואת מי שהם רוצים, אבל קודם שיחזירו את החטופים - לפני שהם לא יהיו קיימים".
"כל יום אנחנו נהיה מול בית אחר ובכל יום יצטרפו אליו סבא או סבתא אחרים. מחר סבתא נוספת ואני נעמוד מול ביתו של גלנט. ביום האחרון נגיע לכיכר החטופים", סיפרה דבורה לשם.
2 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת החטופים
עצרת להחזרת החטופים
עצרת בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: SATVIEW)
הדאגה של סבתא דבורה לרומי גדולה. דבורה מספרת כי שמעה מהחטופים ששוחררו על מצבה, וכך למעשה היא קיבלה את האישור שנכדתה עדיין בחיים. "רומי פצועה ביד, החטופים שחזרו סיפרו שכנראה טיפלו בה אבל שהפצע לא נראה טוב, הוא מזוהם. כשקיבלנו את סימן החיים הזה אני רציתי לבכות, עד אז לא ידעתי אם היא בחיים או לא, לא קיבלנו שום הודעה", היא אומרת.
לשם הוסיפה: "הסיפורים של מה עובר על הבחורות שם מכניסים בי פחד. אני יודעת שרומי היא בחורה מאוד חזקה, אני מלאה בתקווה שהיא תחזור ושיחליטו כבר החלטות ויעשו עסקאות".