17 חללים מתחילת הכניסה הקרקעית: הבוקר (יום חמישי) הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנהרג בקרבות הקשים בצפון רצועת עזה - סגן (במיל') יובל זילבר, בן 25 מרמת גן, מ"מ בגדוד חי"ר 7007 בחטיבת הראל. הוא נהרג מירי צלף חמאס אתמול בצפון הרצועה, ליד הגבול.
3 צפייה בגלריה
סגן במיל' יובל זילבר
סגן במיל' יובל זילבר
סגן במיל' יובל זילבר
זילבר, בוגר תיכון "אהל שם" ברמת גן, השתחרר מצה"ל בתחילת אפריל, וכשהמלחמה פרצה הוא היה בנפאל במסגרת הטיול הגדול של אחרי הצבא. שלושה ימים אחרי תחילת הקרבות כבר נחת בישראל, ואז חבר לפלוגת מילואים חדשה, שאת אנשיה לא הכיר. לרצועת עזה נכנס ביום שישי.
"יובל היה מתנה גדולה", סיפר היום אביו איתי בשיחה עם ynet. "לא היה תחום שבו הוא לא היה אלוף, חד, חכם, מדויק, סופר-אנליטי, אבל מצד שני הוא היה מחובר ללב ועם רגש ענק. לא היה מקום שאליו הוא הגיע ולא השפיע". האב סיפר שאת שנת השירות שלו לפני הצבא העביר יובל בבית שאן, שם פתח מיזם לימודים לילדים: "הוא רצה לעשות שנת שירות עם ערך, קיבל חנות בבעלות העירייה והפך אותה לבית קפה לילדים מעוטי יכולת. הוא אמר לילדים 'מי שרוצה לעבוד ולהרוויח כסף שיבוא אליי, אבל בשביל לעבוד אצלי – אתם צריכים להיות תלמידים טובים'. הוא לימד אותם, וגיליתי שהפרויקט הזה נמשך עד היום".
איתי מספר כי כשהמלחמה פרצה ניסה לשכנע את בנו יובל להישאר בנפאל ולהמשיך לטייל עוד קצת. "אמרתי לו 'נתת ארבע שנים וחצי, תטייל עוד קצת ותחזור', אבל הוא היה חדור מוטיבציה להגן על המדינה". השיחה האחרונה שלו עם יובל הייתה שיחת וידאו ביום שישי: "הוא אמר לי 'אבא, לוקחים לנו מחר את הטלפונים', והבנתי שהוא נכנס, אז הוא אמר לי 'אל תדאג, יהיה בסדר'".
3 צפייה בגלריה
יובל זילבר
יובל זילבר
"אמרתי לו 'נתת ארבע שנים וחצי, תטייל עוד קצת, אבל הוא היה חדור מוטיבציה להגן על המדינה". יובל זילבר ז"ל
גם ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן ספד הבוקר ליובל זילבר: "זה בוקר רע ומר עת התבשרנו שאיבדנו עוד פרח במלחמה מול החלאות שרצחו לנו קשישים ותינוקות וחטפו מאות. עד כמה אובדן, צער וכאב אפשר לספוג? כמה משפחות עוד ישמעו את נקישות השכול? יעל ואיתי היקרים, מי ייתן ואתם ההורים האחרונים שמצטרפים למשפחת השכול". ראש העיר הוסיף: "משפחת זילבר היקרה, כולנו משתתפים בצערכם, אין לנו מילים שבאמת ינחמו ובטח לא ירפאו, אבל כל מה שבני אדם יכולים לעשות ולעזור במצב הזה נעשה תמיד. מדינת ישראל והעיר חייבות לכם לנצח על המחיר היקר והאינסופי ששילמתם ומחויבות להנצחת יובל שלכם. יהי זכרו ברוך. צה"ל ינקום דמו".
ישראל וילוז'ני, מנהל תיכון אהל שם, ספד לבוגר המוסד החינוכי: "יובל זילבר, מוכשר ואהוב, נפל אתמול בקרב ברצועת עזה. יובל הוא בוגר כיתת המחוננים, מצטיין וחברותי, מוקף חברים ויזם חברתי. יובל היה מדריך בצופים - בשבט ירקון, ובלט בתרומה ובאהבה שלו לשבט. בבית הספר הקים יובל פרויקט של הוראת מבוגרים, והצטיין בפרויקט LEAD - מסלול לפיתוח מנהיגות. לתוכנית הייחודית הזו מתקבלים תלמידים יצירתיים וערכיים, המעורבים בכל תחומי העשייה בחברה הישראלית.
"יובל היה ציר מרכזי בכל פעילות חברתית, היה הרוח החיה בטיולים ובאירועים חברתיים, ואהוד מאוד על חבריו ומוריו. מוריו מספרים עליו שניחן ביכולת זיכרון יוצאת דופן, בחשיבה יצירתית ומקורית, יכולת למידה עצמית גבוהה ולא פחות חשוב - אדם ערכי, בולט חברתית, בעל חוש הומור, טוב לב ורגישות לזולת. לאחר סיום התיכון המשיך יובל לשנת שירות בבית שאן. גם בצבא הצטיין, יצא לקצונה בחיל רגלים, והיה מפקד מחלקה בגדוד חי"ר".
3 צפייה בגלריה
יובל זילבר
יובל זילבר
מדריך בצופים, תלמיד כיתת מחוננים, מפקד מחלקה. יובל זילבר ז"ל
אתמול אחר הצהריים הודיע דובר צה"ל על נפילתם של סמ"ר איתי יהודה (20) מראשון לציון וסמ"ר שי ארווס (20) מחולון. שי, חובש קרבי בגדוד צבר של גבעתי, ואיתי, לוחם בגדוד, נהרגו עם 9 חיילים נוספים, בתקרית שבה טיל נ"ט פגע ברכב משוריין של החטיבה - סמל עדי דנן, סמ"ר הלל סולומון, סמ"ר ארז מישלובסקי, סמ"ר עדי ליאון, רב"ט עידו עובדיה, רב"ט ליאור סימינוביץ, סמ"ר רועי דאוי, סג"מ פדיה מרק וסמ"ר רועי סרגוסטי.
בנוסף, הותר אמש לפרסם כי רס"ל (במיל') שלו ציון שרעבי, בן 22 מהיישוב טנא עומרים, ששירת כחובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל"ח, נהרג מירי פצצת מרגמה בקיבוץ בארי. בתקרית אחרת בקרבות בצפון הרצועה נהרגו סגן אריאל רייך ורב"ט אסיף לוגר, שניהם מגדוד השריון 77. שלשום פורסם דבר נפילתם של שני לוחמים אחרים - סמ"ר רועי וולף וסמ"ר לביא ליפשיץ מסיירת גבעתי, שנהרגו מטיל RPG שפגע במבנה שבו שהה הכוח.